H Handyman 2.0 skrev:
LoL jag pratar om karbidkapskivor och kommer med en sågklinga, för att statuera bevis på att jag har fel. Herrejösses mannen.

Bosch, DeWalt, Milwaukee, samt åtskilliga fler tillverkare, har myltikapskivor för trä, till sina vinkelslipar, plus att de företag som tillverkar kapskivor, även gör precis såna skivor jag pratar om. Bara för att du inte vet vad jag pratar om, vilket du bevisar iom ovanstående inlägg, innebär inte att det inte finns. Vad trött jag blir på de som gissar vad det handlar om och ist för att ta reda på vad det är, iom att de inte vet, börjar raljera över hur farligt och ej rekommenderat det är.

Det är inte en sågklinga jag pratar om!
Please show me a link to such discs and SHOW ME THE MANUAL, e.g. Bosch, which allows the use of discs for wood in angle grinders. There are many "special" angle grinder discs that are used, for example, for carving. But if you cut your fingers with such a shield, don't count on compensation from the insurance company.

And one more thing. Please cut at an angle with an angle grinder 15 running meters of panels on the barn. Cut straight!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.