Nja tveksamt fall enligt mig, klart att man skall ha en bra säljare, men det är inga problem att få på Trivselhus och så slipper du betala 75.000 extra :) och så prutar du 5% så blir det kanon !!
 
En annan som bygger som Sävsjö är Vimmerbyhus. De är inte så stora.

De säger sig varit före Sävsjö på flera sätt, men det är ju inget fel - ska man bygga bra hus så tittar man på konkurrenternas konstruktioner.

Jag har ingen aning, katalogen var inte sååå kul. Men kan väl vara värt att kolla pris hos?
 
M@ZE:
Jag tror att det är färdigprutat hos båda. Har fått bra priser. Jag tror att de börjar närma sig smärtgränsen när de blir röda i ansiktet och börjar svettas. ;)
 
Hej igen!

Ni har helt rätt, man kan få rätt mycket för 75.000 kr.

Men man ska också komma ihåg att det kan hända rätt mycket på priset efter det att första avtalet är undertecknat. Med en god relation till säljaren så är chansen större att man vinner "framtida förhandlingar" om div. tillval och rabatter etc. För vår del har det gjort en hel del på slutpriset....

/Fiffi

 
Karlsonhus har också mkt god standard, deras priser vet jag inget om.

Men precis som frasse säger, så har jag också förstått att vallsjöhus bygger i trivselhusstandard fast utan flashiga brochyrer och marknadsföring, därmed till ett lägre pris.
 
Chef : hehehe ja då har du prutat bra :) hur mycket har du lyckats pruta i % ?

Fiffi : Ja det är sant, vi krävde att dom skulle skriva in att vid slutbeställning erhålls en rabatt på 5% (byggsats kostnaden på allt) och då i Rena pengar i avdrag.
 
Jag skulle absolut välja Trivselhus. Bra kvalitet och dessutom bra arkitekter som utan problem ritar om tills du blir nöjd.
Fredrik, det märks på dina inlägg att du har pratat med herr Boman.
 
Anders, du kan få precis vad du vill i Trivselhus, allt beroende på hur mkt du vill betala. Det är kanske just det Sävsjö har lagt till och därav dyrare.

Vad är det som gör att du väljer heldre Sävsjöträhus nästa gång ?
 
Du kan inte jämnföra deras "standard" mot varandra. Det du betalar extra för på Trivsel ingår i Sävsjö...
 
Frekla : det var nog det dummaste jag hört. Vaddå ingår i Sävsjö .. du betalar ju mer för den standarden, så då är det ju självklart att om jag lägger till för att få samma standard för samma summa så är det väl jämförbart ??

Förövrigt så kan du få släta innertak, råspont i väggar på köpet i Trivselhus, så då är det ju ännu bättre, det ingår och du hamnar lägre än Sävsjö i KR fast med samma standard :)
 
frekla skrev:
Du kan inte jämnföra deras "standard" mot varandra. Det du betalar extra för på Trivsel ingår i Sävsjö...

Bygger du med Sävsjö eller är du bara ute och gissar?
 
Ja man undrar ju ...

Spelar iof ingen roll tycker jag, klart att det går att jämföra saker och ting som standard om man lägger till så att dom blir jämlika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.