Det där är inga sättningar det är golvet som är för kort från start.
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Det där är inga sättningar det är golvet som är för kort från start.
Ok!
 
Huset står på lera, har vi fått veta nu. Vi står och stampar lite och funderar på om det är värt att åtgärda den sättningen, om ljuden skulle kunna avta. Fick en offert och det kommer gå på närme 60.000

Om huset blir tyst är det värt det för oss, men man vet ju inte. Vad hade ni gjort?
 
L Lussekattis skrev:
Huset står på lera, har vi fått veta nu. Vi står och stampar lite och funderar på om det är värt att åtgärda den sättningen, om ljuden skulle kunna avta. Fick en offert och det kommer gå på närme 60.000

Om huset blir tyst är det värt det för oss, men man vet ju inte. Vad hade ni gjort?
Jag hade inte brytt mig om det då. När jag och sambon flyttade in i ett hus med mekanisk ventilation så störde vi oss något otroligt på ljudet från denna, det avtog o man blev van.

Det ni kan göra är att sätta dubbar i grunden runt huset på utsidan för att kunna kontrollera om det sjunker mer och isf var det sjunker.
 
Om det "bara" är en sättning som inte blir värre skulle jag nog överväga att spendera 60' på något roligare.
Men jag skulle övervaka den *väldigt* noggrant för att säkerställa att det inte är en pågående förändring.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.