M
Ok. I catch your drift.

Faktum är att jag inte tänkte posta länkar alls, men det blev länkar när jag markerade topic i listan och klistrade in.

Föll visst i min egen grop med att inte kolla allt innan jag postade:surprised:.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
vad är vad i särskrivarland:

femhundra lappar
Fem hundralappar
Femhundralappar
 
Min syn på att lägga arbete på att skriva korrekt svenska i inlägg:

Vill man ha vettiga kommentarer så behöver folk förstå vad man menar och bry sig om vad man säger. Det kräver att man faktiskt lägger lite arbete på det man skriver. Man kan inte förvänta sig att folk ska svara med mer tanke än vad man använt när man skrev.
 
  • Gilla
Tiofingers-Perra
  • Laddar…
Villa vista skrev:
BH-forat är nerlusat med särskrivningar och det är så störande. Bra initiativ med tråden. Vad skall tråden avhandla?
På tal om språkvård. Forat?
 
M
Forat är väl slang för "forumet".
 
Joflopp. Jag har inte kommenterat äng språkvård. Tråden handlar om sär skriv ning ar. Du får gärna starta en tråd om språkvård och referera till mitt slang som förefaller uppröra dig.

Lycka till :)
 
M
Villa vista skrev:
Vad skall tråden avhandla?
Just det ja, vad ska tråden avhandla? Vet inte, det viktigaste verkar vara sagt och det verkar inte som vi kommer vidare på nåt sätt, vad nu det skulle innebära?... Dessutom finns det ju som sagt redan en annan tråd med samma ämne...

Kanske ska ändra riktning en aning. Typ I inlägg efter detta får man endast särskriva.

Ja. Det blir bra, man får skriva vad man vill bara man skriver isär (och håller sig till övriga forumregler såklart.)

Det är bara att särskriva av sig!
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.