Jag vill uppdatera lite hur det går (egentligen det går inte mycket framåt).

Jag har tagit ner ;

Allt garderob - kök osv.

Tagit ner allt gammalt tapet i köket-vardagsrummet-(hälften i hallen) - min vän som är målare ville ha kvar tapeten i sovrummet (han sa att det kommer att se bra ut ändå, han är lat eller så proff ).

Tagit bort plastmattan i köket, hallen och sovrummet (vi kommer att lägga ny golv på den gamla i vardagsrummet eftersom det blir ojämnt om vi hade tagit bort)

Tagit bort alla dörrar och karm förutom badrummets.

-----------------------------------------
Jag väntar på hitta en elektriker på en månad, äntligen kommer imorgon. Jag har alltså ökat budgeten. Då blev det ändringar, jag var tvungen att lägga om el i köket, ingen ville borra, så det skulle vara ute liggande därför jag har valt 100 % sänka ner taket med 6(5,7) cm.

Efter jag tog bort en garderob i hallen, det kom ut massa med rör, så vi byggde en gipsvägg där. Stängde igen dörröpning från sovrummet till köket.









 
Tom hall med trähylla, köksinredning, radiator under fönster och en jacka hängande på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hall under renovering med spacklade väggar, synliga ledningar och avlägsnat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av en hall med bar spånskiva, oslipat gips och en orenoverad golvyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hallen;

Renoveringsprojekt i en hall med synliga rör och kablar i öppen väggkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt i en hall med avskalade väggar och kablar synliga, öppen dörr till badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Link1np4rk skrev:
Jag hade tydligen asbest bakom kaklet i köket. Kaklet är ner tagen, asbest är rivet men inte helt. Den ser mer liksom slipat. Så vill jag inte hålla på mera med denna. Även jag hade munskydd osv men jag psykisk började känna mig dåligt.

Jag har rengjord överallt men asbest som är kvar på betongen(slipat), kan man lägga spakel över ?

Någon som vet?
Hej! Är i precis samma situation där jag renoverar en lägenhet där det är gammal kakelfix som ser slipad ut

Spacklade ni rakt över? Tänker också göra så
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.