andersmc skrev:
JAG har varken rätt eller fel. Jag citerar Konsumentverket, och jag förutsätter att de kan sånt här.
Reklamationsrätten är en sak mellan den som köpt varan/beställt tjänsten och företaget som levererat den. Det är alltså inget som övergår till den nya ägaren av varan, och därför ointressant i ditt fall (om man inte kan få förre ägaren att agera i ens ställe och alla papper finns, förstås).
Detsamma gäller i allmänhet garantierna, om inget annat är uttalat (som redan nämnts). Men visst kan det vara svårt för butiken att bevisa att det var förre ägaren som köpte om det är ett vanligt kontantkvitto, så där brukar man kanske kunna åberopa garanti i alla fall.

Du skriver också att säljaren hade gjort en besiktning och att detta protokoll inte heller har kommit fram. Men gjorde du ingen egen besiktning ? Om inte, hur kunde du med säkerhet veta vad som stod i säljarens besiktningsprotokoll om det inte fanns tillgängligt ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.