A
H HarryDynamitAnus skrev:
Kan det fortfarande komma el i kablarna, fast jag bryter strömmen i säkringsskåpet i lägenheten?
Jag litar inte på hur det är kopplat.
Nej men det ingår ändå att alltid säkerställa att så inte är fallet innan man rör något.

Ett bra sätt att göra detta är att kontrollera din spänningsprovare i ett uttag som har spänning, sedan slå av säkringen till den krets du ska jobba med och slutligen kontrollmät där.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
H HarryDynamitAnus skrev:
Ja, han lämnade ett papper, en massa skräp och stack för länge sedan
Reklamera jobbet, har du betalat är det tråkigt annars är det bara bestrida fakturan och säga att jobbet inte är gjort enligt praxis/är klart.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H HarryDynamitAnus skrev:
och jag fick offerten på offerta.se
Skippa alla sådana typer av tjänster, det är typ bara nystartade företag samt företag som inte kan leva på sitt rykte och gamla kunders vitsord som utnyttjar sådana tjänster.

Leta företag via rekommendationer från bekantakapskretsen om möjligt finns.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Dom är registrerade men jobbet lämnar mycket att önska
Ta kontakt med företaget och begär att detta ska åtgärdas
Annars tar du kontakt med ESV
 
Tyvärr redan betalat, och nu har det gått ett tag. Målat om med mer
Borde tagit tag i det tidigare
 
Skaffa en modernare toppklämma och fixa själv. Det är tyvärr inte värt det att reklamera jobbet om det nu inte går att lämna ett negativt betyg via offerta. Då kanske de de kan känner att det är värt att åtgärda.
 
Vad är det för jobb beställt? Ser ju lite ut som det är draget jord men saknas jordade takuttag och dessa "kopplats bort" (på tvivelaktigt vis)i väntan på att uttag ska bytas?
Är vägguttagen ersätta av jordade eller är det fortfarande ojordade där? Är de korrekt kopplade? Kan det varit brist i kommunikationen vid beställning?
 
Ok, då låter det ju väldigt konstigt att de var och klippte i uttagen över huvud taget.
 
Jag minns att han nämnde att han skulle leta efter en jordkabel när vi pratade i telefon. Eftersom jag inte har kunskap om sådant, anlitade jag dem för att utföra arbetet. Tyvärr verkar det som att de inte heller vet vad de gör. Killen de skickade hit verkade ung, förmodligen sitt första jobb.
 
Skulle tippa på att det finns ett jordfel någonstans mellan takdosan och nästa dosa, tex att det är en skruv genom både nollan och jord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.