Anna_Robban skrev:
Tar väl lika stor plats men färre sittplatser. mer förvaring iof. Kul att se nått annat iaf
Jo, kanske i detta fallet när han har "dubbla" skivor, men i vanliga fall om man skulle ha en enkel skiva, så resonerar jag som så att det tar mindre plats ju högre stolar man sitter på, eftersom man har benen mer neråt då i stället för framåt, och då bör man kunna få plats litte bättre om man har trångt. Eller tänker jag fel?
 
Fungerar lådorna under hällen bra? Eller är det tajt mellan bestick och häll? Vilket avstånd mellan bänkskiva och överskåp har du?
 
Vad har du för mått mellan diskbänk - bardisk och mellan bardisk-vägg (dvs där man sitter)?

Har nämligen egna funderingar, i samma typ av kök. Känns inte trångt?
 
fselin skrev:
Fungerar lådorna under hällen bra? Eller är det tajt mellan bestick och häll? Vilket avstånd mellan bänkskiva och överskåp har du?
Det fungerar fint, hällen är ungefär lika tjock som bänkskivan(40 mm). Tror den var 50 mm djup, hällen alltså.
Mellan bänk och överskåp är det 55 cm.
 
Slim skrev:
Vad har du för mått mellan diskbänk - bardisk och mellan bardisk-vägg (dvs där man sitter)?

Har nämligen egna funderingar, i samma typ av kök. Känns inte trångt?
Mellan diskbänk och bardisk är det 92 cm, bardisk till vägg 66 cm(räknat på den övre skiva på baren).
Känns ganska bra tycker jag, problemet med Kvik kök och denna typ av lösning är att man måste ha ganska höga stolar att sitta på om man ska äta där.
Har precis höjt ett par Ikea stolar från 75 cm till 90 cm, blev kanske lite högt. Tror att en sitthöjd på 86 cm kan vara lagom, får ta rörkapen i morgon och sänka dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.