BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet inte vad stadgarna i din förening anger men normalt får man inte byta ut fönstret själv eftersom det är viktigt att alla fönster ser likadana ut. Det man ska göra själv är att underhålla fönstret väl.
Tack, jag kollar med dem. Är bara vi i huset som har fönster i badrummet, vet inte hur de tänkte
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet inte vad stadgarna i din förening anger men normalt får man inte byta ut fönstret själv eftersom det är viktigt att alla fönster ser likadana ut. Det man ska göra själv är att underhålla fönstret väl.
Tack, jag kollar med dem. Är bara vi i huset som har fönster i badrummet, vet inte hur de tänkte
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Och kolla stadgarna vem som har målningsansvaret för fönstrets insida respektive underhållsansvar om mer än målning krävs. Gissningsvis är du som bostadsrättshavare ansvarig endast för målningen av fönstrets insida, det tycks ju också vara det som styrelsen har uppgivit. Men styrelsens ledamöter är ju bara dina grannar så de kanske gissade/tyckte och inte kollade i stadgarna... Man vet aldrig.
snyggt! Jag går på dem igen om det
 
Det ser ju ut som gammalt hederligt eftersatt underhåll. Skrapa, olja ordentigt i omgångar, måla, klart!
 
  • Gilla
sophie.lrt
  • Laddar…
I Intet skrev:
Det ser ju ut som gammalt hederligt eftersatt underhåll. Skrapa, olja ordentigt i omgångar, måla, klart!
Tack! Börjar där 🙏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.