Jag spacklade tredje gången idag och det gick inte så bra. Såg till att det var dammfritt, rollade på spacklet flödigt, men ändå får jag "apelsinskalsgropar" i väggen. Det är som att det torkar för fort och inte riktigt fäster på vissa ställen.

Kanske måste man vara två för att göra detta ändå, att den ena rollar ut och den andra spacklar strax efter. Enligt en youtube-video (tror det var alcros rullspackel) skulle man vänta lite innan man stryker, men det får helt motsatt effekt hos mig, med dessa gropar...
Vägg med ojämnt spackel och apelsinskalsgropar efter misslyckad spackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej
Ser ut som du rullar ut alldeles för lite spackel på ytan. Så blir de ibland på jobbet o då rullar jag bara till lite extra på de stället o slätar ut de igen. Alcros torkar inte speciellt snabbt:thinking:
Bor du väldigt nära mig i Småland kunde ja hjälpt dig:D
 
I Interista88 skrev:
Hej
Ser ut som du rullar ut alldeles för lite spackel på ytan. Så blir de ibland på jobbet o då rullar jag bara till lite extra på de stället o slätar ut de igen. Alcros torkar inte speciellt snabbt:thinking:
Bor du väldigt nära mig i Småland kunde ja hjälpt dig:D
Vad snällt av dig :giggle:

Tack för tipset! Jag har ju egentligen inte särskilt bråttom. Lägenheten är stor och jag kan låta rummet stå tomt hur länge jag vill. Är väl bara otålig och vill komma igång med att måla... Men Alcros kanske jag ska testa. Den jag körde med igår var Jotuns, som ju borde vara bra. Men jag är verkligen ovan vid denna typ av arbete.

Har skickat ut offertförfrågningar, får se hur jag går vidare nu. Känns surt när man köpt verktyg och material redan.
 
Ibland kan man behöva fukta underlaget innan för att undvika att det torkar för fort. Ge inte upp för snabbt, det här grejar du :strong:
 
Ja, jag får kanske ta nya tag. Behöver en paus från detta... Tror jag är mest less på slipandet och städandet av damm.
A Sorku skrev:
Ibland kan man behöva fukta underlaget innan för att undvika att det torkar för fort. Ge inte upp för snabbt, det här grejar du :strong:
Bra tips! Ska testas. Har en bytta Biltemas spackel kvar :D
 
  • Gilla
ambly
  • Laddar…
Undvik Byggmax så kallade rullspackel, det är ett helt vanligt mediumspackel som de bytt etikett på. Man är tvungen att späda det ganska rejält för att det överhuvudtaget ska gå att rulla ut, fäste inte ens på en fuktig rulle.

Man får, som bekant, det man betalar för.
 
Fast den beskriven som du ger känner inte jag igen... men men så är det väll med allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.