micke_011 skrev:
carl, vem har ni anlitat och varifrån tar ni materialet? vad tillkommer för frakt, mull/jord osv? vi lär behöva lite hjälp, och eftersom man är lat av naturen så verkar ert alternativ rätt vettigt! hur ser er framtida gräsmatta ut, är det åkermark nu eller?
Markarbetarna i Jönåker. Gräset tas från Nyköping. Resultatet blev kanon. Inget tillkom. Tutti var det dock 510 kvm så det blev lite dyrare än jag trodde totalt. Hade mätt fel. Jag skulle inte ge mig på detta arbete själv. Killarna lade gräset på 3 timmar men då hade de gjort förarbete i 2 dagar. Så rätt vettigt var det.
Nu har jag klippt gräset för första gånger och man kan knappt se skarvarna. Vädret har dock varit bra med mycket regn och lite sol.
 
Ni har det bra som bor där nere. Hit till Umeå kostar frakten lika mycket som gräset ... :-/
 
Vi rullade ut ca 640 kvm för en månad sedan. Vi var tre vuxna "amatörer" som gjorde det. Gräset kom vid 2 tiden på dagen och vi var klara ungefär vid samma tid dagen efter. Vi blev rekommenderade att plocka bort hälften av rullarna på pallarna för att de andra skulle få syre. Resultet blev jättebra trots att det tog ungefär ett dygn tills allt var klart. Vi har klart snyggaste gräsmattan på gatan! Det gäller förstås att ligga i och vattna ordentligt. Visst var det slitigt med utrullning men vi klarade det bra. Som jag skrivit tidigare betalade vi 16 kr/kvm + frakt 2200.
 
Vilken är din leverantör då? Du har fått ett bra pris tycker jag.

/ Thomas
 
johannathomas skrev:
Vilken är din leverantör då? Du har fått ett bra pris tycker jag.

/ Thomas
Vi köpte vårt rullgräs från Eskilstuna Gräscenter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.