Har haft väldigt liknande problem med Iphone och routers. Men har inte haft nätverk med repeater utan bara router (kört med både lite olika Teila routrar för ADSL, och just nu en TP-link archer C7).
Problemen har återkommit på 1 av 4 apple prylar oavsett router. Den tappar kontakt med nätet och man får ta bort och sen lägga till nätet igen för att det ska fungera. Statisk IP hjälper inte. Datorer och Android enheter fungerar klockrent. Nåt skit har de för sig de däringa små äpplena.
 
B
anders07 skrev:
Problemet som uppstår efter ett tag är att alla Apple enheter till slut inte kan ansluta eller ansluter men bara "hänger" och visar laddar snurran.
Mer sällan så är det stört omöjligt att få in Apple enheten igen men startar jag om routern så fungerar det igen.
Jag har läst och läst och försökt med alla tips jag hittat.
Vad gör man?
Hur mycket energi vill du lägga på att få ordning på det? Är du i behov av oavbruten upptime på nätet? Hur länge funkar det från omstart tills dess det börjar strula?

Den enklaste lösningen är att sätta en timer till routern som bryter strömmen en kvart varje natt. Använder den lösningen hos en släkting där routern crashar efter ca 100 dagar, och modemet hänger sig nån gång per år. Genom att använda en timer så startas den automatiskt om varje natt. Inte så snygg lösning, men det funkar. :)
 
Jag har en ac1900 med både apple grejjer o annat. Iphones 4,5,6 och en SE en Ipad air 2 och 2st macbooks och en imac. Samt två bärbara pcs. Allt funkar jämt.

Min erfarenhet av extenders är däremot dålig. De kan ställa till mkt.
Men just nu klarar jag mig även utan.

Jag skulle börja med att stänga ner allt förutom huvudroutern o se om fenomenet är borta.

Därefter skulle jag försöka ha trådat från första routern till de ytterliggare. Kan vara smart att låsa kanalerna också.

Apple tror jag inte är orsaken till problemen.
 
Skysodan skrev:
Apple tror jag inte är orsaken till problemen.
Apple är ju problemet... Inga andra enheter har problem...

Jag har nu testat både med och utan AP'n men det gjorde ingen större skillnad. Jag tog sen bort 2,4GHz helt på AP'na och kör bara 5GHz och nu verkar det fungera bättre...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.