Albin skrev:
inredningsarkitekt att man skulle använda
möbelpolish MP52 (tror jag det hette) då skulle inte det fasta några fingrar.

Har ej provat själv men vem vet..................

Kommer själv att prova i sommar då vi flyttar till ett hus med "rostfritt" kök.

Om någon provar hör av er.......

//Albin
Jodå - har provat MP52 - till ALLT utom skavsår  ;). Nej skämt å sido - alla som någon han vill "piffa till" något man skall sälja på tex Blocket vet att MP52 ger 10xpengarna... Funkar till det mesta - även till rostfria ytor helt perfekt. Lägger sig som någon slags "osynlig hinna" inget skit fäster på och bevarar till och med fronten på vår rostfria spis helt ren... Inget annat hjälper och jag har då försökt med det mesta inkl. att skälla och gnälla på 4 barn som gärna vill hjälpa till i köket. Finns t o m på ICA!
 
Ni som tycker rostfritt ser illa ut efter en dag? Håller med.. MEN finns ett knep. Dock är det lite jobbigt att hålla efter rostfritt.

:surprised:

Smörj in plåten med olja, jag har en special olja men går med raps/majs eller ja vilken ni vill.. smörj in, och gnugga av... Se där.. klart!
 
Dubbelpostar en aning... Vi ska köpa rostfria vitvaror till vårt ekkök. Inbyggnadsugn, inbyggnadsmikro (för väggskåp, inte högskåp), kombinerad kyl/frys (så hög och rymlig som möjlig med 60 cm. bredd) samt en halvintegrerad mikro.

Vi har hittat snygg ugn, mikro och diskmaskin från Whirlpool men deras kyl/frys matchar ju inte med sin lackerade yta! Någon som kan tipsa om hur ni har gjort för att få allt matchande i samma rostfria nyans?
 
Jag köpte Husqvarnas Antifingerprint på kyl och frys och är jättenöjd med det.
Det är en lack yta på stålet som gör att det inte blir några finger avtryck.
 
Falu skrev:
Jag köpte Husqvarnas Antifingerprint på kyl och frys och är jättenöjd med det.
Det är en lack yta på stålet som gör att det inte blir några finger avtryck.
Vi vill alltså INTE ha denna korkade lack... Den gör att resten av vitvarorna inte matchar. Har varit och kollat lite i ett antal olika butiker och det verkar som att Boschs rostfria kyl/frysat matchar Whirlpools ugnar - båda har en horisontell, ganska tunn borstning och en relativt "silvrig" finish. Siemens skulle troligtvis fungera också, men är lte grövre i borstningen.
 
Hej

Vi valde genomgående aluminium på våra vitvaror och är toppennöjda! Riktigt snyggt och inga fläckar :D

Om man jämför rostfritt mot aluminium i butik så är ju rostfritt snyggare, men när man väl ser vitvarorna i aluminium på plats i köket i sin helhet så är det faktiskt kanonsnyggt.

/ Susanne
 
Har ett högskåp Bosch Kyl/Frys Rosfritt. Vi kör med en polish som heter RVS-Polish... det funkar kanon.. Spryar på var fjärde/femte månad och torkar med en fin trasa.. Grejjen är väl att Rostfritt andas/torkar ur så därför suger det åt sig fett från fingrar/händer.. vilket gör att man får tillföra annan olja för att hålla det mättat.. Jag har hört att fett typ Matolja och raps olja härsknar och inte är så bra..
 
Vi kommer köpa Bosch rostfria vitvaror, har en vän som säljer prylar till storkök, de har någon spray som vi skulle få köpa av honom. Stokök förresten, det är väl att köket man har är stort? ;)
 
Jag säger bara VITT. Vita högblanka luckor, vit kyl/frys, inbyggnadshäll, rostfri inbyggnads ugn, vitt "glaskakel" med minimal fogbredd som stänkskydd och sen rostfri diskbänk. Håller i alla år. LESS IS MORE!
 
Jag säger bara VITT. Vita högblanka luckor, vit kyl/frys, inbyggnadshäll, rostfri inbyggnads ugn, vitt "glaskakel" med minimal fogbredd som stänkskydd och sen rostfri diskbänk. Håller i alla år. LESS IS MORE!
Vadå håller i alla år?? Ett sådant kök du beskriver har jag nästan aldrig hört om från förr.. Låter ganska ultramordent .. Men jag håller med om att Vit som kulör är något som är ganska tidlöst.. Men det är ju en massa moden hela tiden så jag tror inte det är kulören i Första hand man tröttnar på om man har en ganska neutral kulör.. Det är väl mer luckmodellerna som förändras och man tröttnar på attt se sitt kök år efter år.. och vill ha ny inspiration. Jag vet att tex. Ek har funnits i Väldigt många år i Kök och också kan anses som ganska tidlöst.. Men för 20-25 årsedan så var det mycket krussiduller på luckorna vilket inte är i dag..

Ja det finns nog lika många tycken och smak som människor på Jorden.
 
n0ir skrev:
Dubbelpostar en aning... Vi ska köpa rostfria vitvaror till vårt ekkök. Inbyggnadsugn, inbyggnadsmikro (för väggskåp, inte högskåp), kombinerad kyl/frys (så hög och rymlig som möjlig med 60 cm. bredd) samt en halvintegrerad mikro.

Vi har hittat snygg ugn, mikro och diskmaskin från Whirlpool men deras kyl/frys matchar ju inte med sin lackerade yta! Någon som kan tipsa om hur ni har gjort för att få allt matchande i samma rostfria nyans?

Jag har ett komb Kyl/Frys skåp från Bosch.. det är ganska rått Rostfritt och en mjuk framtoning kolla på det..

KGP39370 Skriv in Produkt namnet nere i sökmotorn på denna sida..
http://www.vitvarumaklarna.se/index...utm_term=electrolux&utm_campaign=FinnMera

 
Pocke skrev:
Jag kan tipsa er att vaxa rostfritt med bilvax, blir nästan inga fingeravtryck alls och de som blir är bara att torka av med en fuktad trasa.
Bilvax fungerar bra även på vita vitvaror :D
Gör dem lättstädade
 
monikaw skrev:
[quote author=Pocke link=1071651786/30#51 date=1086118760]Jag kan tipsa er att vaxa rostfritt med bilvax, blir nästan inga fingeravtryck alls och de som blir är bara att torka av med en fuktad trasa.
Bilvax fungerar bra även på vita vitvaror :D
Gör dem lättstädade[/quote]

Usch, jag som har svårt att komma till att vaxa bilen, nu ska jag alltså vaxa vitvarorna också! ::)
 
De nya rostfria är inte alls jobbiga att hålla snygga. Vi har Husqvarnas nya kyl och frys och dessutom marknadens tystaste (41db) och snyggaste diskmaskin.

Inga problem
 
Oj vad mycket snyggare det är med aluminium än med rostfritt

Iallafall enligt mitt tycke :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.