Är nu hos mamma som har rostfri kl och frys. Det är attans så snyggt! Men OJ vad det blir märken på dessa! Det är ung. två år gamla Elektrolux-skåp. Rekommenderar definitivt de kladdfria" varianterna om ni satsar på rostfritt. Eller så får man göra som morsan; städerska! ;D ::)
 
Vi köpte Eletrolux Selection rostfritt kyl/frys. När vi började planera köket var vi och tittade på dessa vitvaror och såg att det väldigt lätt blev fälckar. Men prcis inan vi beställde så ändrade Elektrolux ytan på dörrarna och började lägga någon typ av klarlack över det rostfria. Så vi fick den "nya" standarden kan man säga och vi tycker att det funkar klockrent. Inte alls lika känsligt som "obehandlade".

Vet inte hur det är med andra tillverkare, men enligt säljaren på Elekrolux hade dom gjort den här ändringen pga för mycket klagomål från kunden. Men å andra sidan säljer dom ju sitt eget rengöringsmedel så dom får ju inte göra det för bra om dom ska tjäna pengar på rengöringsprodukterna ;D ;)
 
Ett tips speciellt om man har ek-kök och inte vill ha vitt och inte vill ha rostfritt som blir fläckigt är att köpa electrolux kyl/frys i bluprintserien i färg champagne. supersnyggt!!! inte superdyrt om man köper det på www.elektrostore.se
 
Finns det inte nånting som heter "Alutech" som man drar över det rostfria och som ger samma tåliga yta som aluminium men den rostfria "looken" :)
 
Vi var i dag och köpte kyl o frys, diskmaskin och inbyggnadsung. Allt i rostfritt. Kyl och frysen är lackad.
Vi tror det blir snyggt i vårt trälantkök.
Pruta gick det också, vi blev nöjda med priset.
:)
 
Men, hur är det nu med barn och rostfritt/aluminium? Vilket är tåligast? Har varit hos bekanta som haft buckliga dörrar i kyl/frys.
/M
 
Alla ni som har rostfritt i köket och tycker att det är jobbigt att hålla rent, det har kommit ett nytt medel för rengöring av rostfritt stål. Köpte det på skånemässan för ca 2 månader sedan. Är jättenöjd. Det tar verkligen bort allt fett utan att lämna någon hínna efter sig. Det säljs på www.nordicfinish.se eller hos konsumentköp eller nyma i malmö.
Testa detta, helt klart värt det-
 
Vi köpte ettt specialmedel igår dock ej detta och det ser ut att innehålla en del tensider samt något som antagligen är lacknafta.....
 
Kicksan skrev:
Ni som byggt nytt och valt rostfria "vitvaror" är ni nöjda ?
Blir det mycket fläckar och kladd ?

Vi ska bygga nytt och kollat vad det tillvalet kostar extra och jag tyckte påslaget var lite väl stort. Sökte på nätet och hittade exakt samma grejer,  5.000 kr billigare !  Kanske dags att pruta ?
Hur har ni gjort ? Köpt själva eller gjort tilval hos huslev. ?
Rostfritt är bra tycker jag, vi har haft det i vår lägenhet och vi är nöjda. Numer är de flesta modeller antifingerprint behandlade, så fingeravtryck är inte ngt stort problem.

Vi köper vitavarorna själva. Kan rekommendera nätbutikerna som finns.
Husfabrikantens tillvalspaket kostar mycket mindre där....
 
HusKatten skrev:
Rostfritt är bra tycker jag, vi har haft det i vår lägenhet och vi är nöjda. Numer är de flesta modeller antifingerprint behandlade, så fingeravtryck är inte ngt stort problem.

Vi köper vitavarorna själva. Kan rekommendera nätbutikerna som finns.
Husfabrikantens tillvalspaket kostar mycket mindre där....
Nej, faktiskt inte i vårt fall. Hustillverkaren kunde leverera de rostfria vitvarorna till ett totalpris som låg 4000:- under de billigaste jag kunde hitta på nätet.
 
Tänk bara på att deras "Anti fingerprint" gör att den rostfria nyansen blir aningen mörkare.
Är man petig så kanske man retar sig på det om man placerar inbyggnadsugn och micro i direkt anslutning.

MVH

Payman
 
Jesca_j skrev:
Ni behöver inte bekymra er om fingeravtryck på det rostfria om ni köper de nyaste från AEG, Elektrolux, Husqvarna-koncernen, de modellerna har en ny typ av material som det inte blir fläckiga fingeravtryck på!

Det funkar, jag har provat själv! :D
Kolla bara så att den produkt ni är intresserade av verkligen har "Anti fingerprint", alla rostrfria modeller har det inte. T ex så har ingen av Electrolux ugnar det...
 
Tilt skrev:
Kolla bara så att den produkt ni är intresserade av verkligen har "Anti fingerprint", alla rostrfria modeller har det inte. T ex så har ingen av Electrolux ugnar det...
Finns det några inbyggnadsugnar eller -micros som har det?
 
Payman: Det finns inga sådana i Electrolux katalog iaf...
 
Hej!
Är det någon som har rostfria vitvaror från Boch? Vår husleverantör verkar köpa vitvaror från Boch och jag har förstått att vissa fabrikörer har något som kallas Anti-fingerprint. Har Boch det också? Någon som vet?
Hälsningar Linet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.