kanske finns en anledning till att dom säljer navibot till halva priset.
 
Har själv en Navibot 8895 silencio och känner mig mycket nöjd , den kommer ihåg precis vart den varit :)
Mycket tyst är den också (62db) så det gör inget om den dammsuger medans man slappar framför tv:n
 
Ska köpa en robotdammsugare till 120 kvm. Väljer mellan Roomba 780, Navibot 8895 och Neato X-15.
Har vanliga trösklar mellan rummen.
Vilken ska man välja?

/Mike
 
min neato klarade att gå över en tröskel åt ett håll men inte tillbaks igen
men har bara en vanlig tröskel på toan ,en sån med 2cm kant ...
fick trösklen nerhyvlad så nu funkar det bra...
är helnöjd annars med neato..över förväntan..
är lite högt ljud på den.men brukar sätta på den när jag inte är hemma..
skönt att komma hem till en nystädat hem
 
fick min roomba idag.. fatta inte den vill inte stiga upp på min ena svart gråa rya matta med korta hår. men har en silvrig tjock med långa hår som den utan problem gå upp på.. riktigt jävla skumt. fundera på reklamera.. ha ni varit med om nått liknande
 
Jag har en Klarstein som gör likadant vid en svart räfflad gummimatta.
Sensorerna uppfattar den som en kant vid t.ex en trappa och tvärnitar för att inte "ramla ner".

Sent from my SK17i using Byggahus
 
då få man köpa en ny matta istället :) bytte min 521 beställde en 780 istället såg bra mycket snyggare ut :) fin pimp pryl haha
 
Har 2 långhåriga katter och 165kvm på ett plan med öppen planlösning, plus källare.
Tanken är att den ska gå på ovanvåningen, samt att jag bär ner den i källaren ibland.
Jag har fastnat för Roomba 564 Pet, men ville höra lite här om någon föreslår nåt annat.
Är det värt 1000kr till för en Neato?
Hur funkar det på en ryamatta?
 
neato passar säkert dig bättre som har så stort hus.. ja ha modernt hus så passar roomba 780 bäst för den ser rätt fin ut.. neato låter mycket ock ser analog och ful ut.. så den passar inte i mitt hus annars skulle ja nog köpt den... har ju laser kamera
 
Jag tycker tvärtom att neaton är snyggare. Och att den låter mer är ju för att den suger bättre/kraftigare vilket inte är något problem då den ändå bara kör automagiskt närman är på jobbet ;)
Den har dock ingen extern borstarm vilket gör att den inte kommer åt i hörnen så bra som man skulle önska.
 
Någon som vet vad som skiljer Roomba 564 pet, och Roomba 555 pet?
 
Hur klarar Neaton om man bär ner den i källaren och laddaren står på ovanvåningen? Kan den dammsuga tills den är urladdad, och sen bär man bara upp den till laddaren?
 
orpon skrev:
Hur klarar Neaton om man bär ner den i källaren och laddaren står på ovanvåningen? Kan den dammsuga tills den är urladdad, och sen bär man bara upp den till laddaren?
Helt rätt. Så gör vi med övervåningen.
Men så nöjd att slippa dammsuga själv att det nog blir en till neato (övervåningen) snart.
 
markusla skrev:
Helt rätt. Så gör vi med övervåningen.
Men så nöjd att slippa dammsuga själv att det nog blir en till neato (övervåningen) snart.
Hmm... hade nästan bestämt mig för en Roomba. Skulle bara bestämma mig för vilken Roomba.
Men efter att läst på lite om hur Roomba fungerar med Lighthouse/virtualwall och sett lite filmer på Neato och även läst på lite om denna, så lutar det nu åt en Neato XV-15.
 
Det jag saknar på neato är en sidoborste, den kommer inte åt så bra i hörnen, vilket märks I köket. Men man får ta en trasa och dra ut skräpet från kanten någon gång ibland.
Annars är det fantastiskt att slippa ställa ut, sätta på och byta batterier i Lighthouse då xv15 Hanterar rummen helt själv.
Den åker också tillbaka och laddar samt därefter kör klart där den slutade om den inte blev klar.

Nu hoppas jag på att de gör en lika intelligent Gräsklippare och Golvtorkare(!!) så är jag nöjd :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.