M Marsman80 skrev:
Intressant. Hur fick du tillgång till alla data? Jag har vattenfall och jag verkar bara kunna ladda ned förbrukning per timme för en specifik dag åt gången så mycket jobb.

Hur kunde du ladda ned priset per timme för ett helt år? Jag bor också i S3 så du får gärna skicka det datat till mig om du kan.
Från vattenfall kan man ladda ner längre perioder. Jag har lyckats med ett par månader i taget i alla fall.
 
Magnus E K
V vectrex skrev:
Njae. För att tjäna på timpris så behöver man bara ha en förbrukningsprofil som slår snittsvensken (eller ja, snittet i ditt elområde)

Kör du disk, tvätt och torktumlare på natten så kommer du nästan säkert tjäna på det (om än ganska lite).
Inte det ens; det räcker att slå genomsnittet för elbolagets övriga kunder med samma avtal. Och detta blir enklare och enklare ju fler som byter till timpris. Om alla agerar rationellt (och två eller fler inte har exakt samma förbrukningsprofil) blir det till sist bara en enda kund kvar med månadsrörligt.
 
  • Gilla
Skopan och 1 till
  • Laddar…
M
B BSOD skrev:
Beror ju på isoleringen. Men om den håller för 4 duschar efter varandra så kanske den räcker till 3.5 dusch eller ngt liknande om den stått avstängd hela dagen.

1000W innebär väl stickpropp? Lätt att testa med en timer. Schablonmässigt lär ni förbruka runt 10kWh per dygn eller liknande (normal familj) om du bara har 1000W så får du inte vara för snål med antalet timmar tillslag per dygn. Men det märker man ju snabbt, och en timer är lätt att justera...
Japp, stickpropp. Relativt ny Nibe Eminent så den bör vara hyffsat isolerad. Jag mätte vid något tillfälle och då låg vi på 7kWh/dygn med varmvattnet. Tror den går att koppla in med 3-fas också, kanske är att föredra om man ska utnyttja nattens lägre taxa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.