sj6 skrev:
Tja, ser du inget problem i att folk fuskar sig till resultat, hantverkare som privatperson i egen privat regi så har vi skilda åsikter. Och är det att klanka ner för att man talar om att det finns personer som har riktigt fina lösningar på problem? En del är faktiskt farliga om det t.ex. handlar om el. Det handlar inte bara om privatpersoner utan jag ville poängtera att det görs som man vill utan sunt förnuft i vissa fall... Pff... klanka ner.. Vi är väl vuxna? Jag talar om för kunder när de gjort galet, är inte rädd för det. Hellre att de blir arga/tjuriga och vet hur de ska göra nästa gång än att de tror att de gjort att bra fint jobb trots att det är rent åt helvete... Så nej det handlar inte om att klanka ner mer tala om att det finns två sidor av samma mynt.

Så nej jag tycker inte man ska göra helt som man vill i t.ex badrum även om det är privat i egen regi.

Lika lite som jag själv ska stå ute och fälla träd som överstiger min förmåga utan utbildning. Jag tar mig för det jag vet att jag kan. I mitt fall har jag haft hemma en kompis som jobbat i skogen och visat hur jag ska gå till väga, vad som är viktigt, vilken skyddsutrustning jag bör ha osv.

Och även om du är ärlig om du säljer ditt hus senare så är inte alla det.
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/204515-bygga-som-jag-vill.html#post1634613

Försökte fortsätta där.

Det är skillnad på att klanka ned på någon och tala om för någon, direkt till person, att denne gjort fel med avsikten att det ska bli bättre nästa gång. Och om du inte har för vana att klanka ned på andra, ta inte åt dig för du är ju som du säger, vuxen.

Som du gör, berättar hur man gör för att hjälpa till, det är ju bra!

Ja, jag tycker det är helt fel att begränsa än mer av vad jag får göra i mitt hus p.g.a. andra gör fel. Det kanske vi kan fortsätta i den andra tråden?

(El finns inte med i diskussionen, det är redan olagligt att göra de allra flesta saker utan behörighet. Begränsningarna finns där i dagsläget. )
 
Redigerat:
O
Visst finns det massa klantinga förstör det självare, men det finns tyvärr klantiga hantverkare....Det är nästan värre då dessa har mage att ta betalt för skiten...
Tror inte det behövs med begränsningar....
försäkringsbolagen säger att saker skall vara fackmannamässigt gjorda, och gör man det själv så är det godkänt förutsatt att man gör det fackmannamässigt.
ska man införa ännu fler begränsningar som man får göra som privatperson så borde man införa legitimation på hantverkare....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.