Näää det är ingen idé att använda Mode panelen om du inte har SpeakerCraft. Men däremot kan du använda RTI's panelvarianter eller Crestrons. Inte lika snygga kanske dock.....

De länkade modellerna är sproilans nya och släpps nu under våren. Och grunden till att majoriteten av de bättre inwall/ceiling högtalarna inte finns att finna på prisjakt etc är "underground" verksamhet. Dessa produkter sitter custom installers på i första hand idag.

Jo tyvärr så är det möjlig med de priserna pga de extra kostnader som tillkommer för distarna/agenterna tyvärr. Samt att dessa "dyra lyxmodeller" säljs med ett helhetsansvar. Dvs de skall ej säljas till konsument utan att först vara korrekt inspecat och korrekt monterat.
 
Själv byggde jag med 1st 20mm VP rör för många år sedan till min projektor (99/00). Det fick bli rätt dyr koax för att få igenom komposit, s-video och RGB i detta röret ...

Nu när jag bygger ut/om kommer jag använda ett 40mm rör för 1st HDMI kabel (och i förstärkaren då skala upp alla andra källor). Förhoppningsvis blir det i framtiden bara mindre kontaktdon ;-)

Däremot kan det som skrivet, vara bra att ha plats för styrning och 12V trigger tillbaka till styrsystemet så man vet om projektorn är på eller av. Samt RJ45. Så jag kompletterar nog mitt 40mm rör med 2 vanliga 20mm rör.

Är det något jag lärde mig förra gången så är det att inte snåla med rören till dit man redan bestämt sig dra, men skita i att lägga in en massa tomrör för bra-och-ha, för de blir aldrig använda ...
 
Tack för dina åsikter Lovskog.

Har du lite mer förklaring till vad du menar med styrningen och 12v trigger. Skall allt till förstärkaren eller skall något till lexcomhome ?
 
En del projektorer kan man styra genom en RS232 ingång eller liknande. En 12V trigger utgång är en utgång som lämnar 12V till ett styrsystem (ex. IR). Detta om projektorn bara har toggle på power on/off. Vissa system kan då veta om projektorn är på, men skall vara av --> Skicka togglande power on/off. Är den på, men skall så fortfarande vara --> skicka inget. Detta när man då har en massa scener och dylikt. Som en feedback helt enkelt.
 
Har tyvärr ingen riktig koll på integreringen med Lexcomhome och de typerna av styrsystem. Pular däremot en hel del med Dynalite, Lutron, Crestron m.fl.
Det jag syftade på i tidigare svar var exakt det som TLovskog svarade i ovan inlägg........
 
HDMI får plats i 32mm VP, jag drog dubbla upp till min platt TV, en för 240V och en för signalkablar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.