Det vete...
Man får ju köpa snålvarianten på Ballofixerna, originalen är ju hutlöst dyra!
Har du själv några motorprojekt?
 
Det funkar ju även om det inte står Ballofix på dem :)

Näe har ingen tid till sånt, på sin höjd blir det att sätta igång med trummorna
efter vi sålt detta och köpt nåt i Sthlm.

Tänkte börja renovera en rod när jag är 50 ungefär, typ 17 år kvar :)
 
Å en annan kanske blir klar tills dess :-/
Typ 7 år kvar :-O
 
  • Gilla
blommegard
  • Laddar…
eftersom jag har för mig att detta var i en tvättstuga ..... så rekomenderar jag att du kör med förkromade rör på en gång så slipper du måla dem ....
För när man har rör i tvättstuga kommer dom att ärja... = grön rost.. .ser inte så vackert ut efter ett par år ...
även om man målar dem är det sällan man kommer åt överallt... och man får ärjning ändå.... ser för dassigt ut ... med kromrör slipper du bry dig ...
mvh rörmockarn ...
 
förresten ... kopplingarna du använde direkt på stålrörena heter unifix =)
bra grejjor =)
 
Kromade rör blir det :)
Unifix skall jag lägga på minnet, funderar på att riva ur alla galvrör i pannrummet och jobba mig ut därifrån med koppar!?
 
hmm ... dina gamla värmerör behöver oftast aldrig bytas ..... bara om dom är ivägen....
Gamla värme rör brukar inte den aldra mest estetiska dragningarna genom källaren ...
Dock om du har galvledningar för kallvattnet bör du byta dessa snarast om dom är från -59 =P
Fast jag tror att alla din varmvattenrör är dragna i cu va ?
/B
 
  • Gilla
rockles
  • Laddar…
Nä värmerören ger jag tusan i! Förutom det ställe där jag flyttat en radiator. Jo det verkar trots allt som om VV går i kopparrör. Var tveksam ett tag men under färgen så var det 22mm kopparrör... Nu inna vintern blir det bara lappa å laga, sen får jag ta tag i't i sommar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.