Y Yrrol skrev:
En oskriven regel är att inte börja skruva på vattensaker en fredag/helg för då kommer det garanterat att krångla och ingen vill komma och hjälpa dig för alla har tagit ledigt. ;)

//Hur står det till med ventilationen, upplevs rummet fuktigt, sugs ett a4 papper fast på frånluftsventilen? Blir det kondens på badrumsfönstret? blir det mindre fukt ifall du har dörr eller fönster öppet under dagen. Vore det kondens så tycker jag kromröret borde varit fuktigt med. men det kommer inte plötsligt falla isär och spruta så börja inte riva i sakerna i onödan utan kunnig person och framförallt inte utan att veta hur du stänger av vattnet. testa att vira några varv toapapper runt stället. ifall det läcker igenom så är det nog inte kondens.//
Nej det är inte fuktigt i badrummet! Inget fönster, det finns en fläkt som går hela tiden. Nej det är nog inte kondens då jag har tagit papper och torkat och sett att det är i just den skarven det kommer några droppar från.
 
H Hallonkatt skrev:
Det läcker inte ens några dl, det är några droppar om dagen.
Som jag skrev tidigar.
Rör inte rör i slutet av veckan / helgen ! Risken är att man rubbar T-kopplingen inuti väggen(helgjour är dyr)

Vänta till efter helger då är det lungt att spänna muttern håll mot med en nyckel så röret in i väggen inte belastas.
 
L Leif i Skåne skrev:
Som jag skrev tidigar.
Rör inte rör i slutet av veckan / helgen ! Risken är att man rubbar T-kopplingen inuti väggen(helgjour är dyr)

Vänta till efter helger då är det lungt att spänna muttern håll mot med en nyckel så röret in i väggen inte belastas.
Absolut! Min fastighetsskötare skulle upp och kolla på det nu! Han skulle se, läcker det lite så sa han att han kunde täta det. Så får hoppas det! Jag har ju tänkt alla skräcksenarier man kan, vattenläcka osv i väggen. Men det hoppas jag inte, utan förhoppningsvis behövs det bara tätas!
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Åh fastighetsskötaren ringde nyss, han kolla på det, han ska byta packning och spänna. Det va allt! Så skönt
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.