Är det några problem med att ordna en friskluftskanal från typ marknivån in i din bostad?

Kanske ta in friskluft från andra sidan av huset e t c?
 
H Hybro skrev:
Är det några problem med att ordna en friskluftskanal från typ marknivån in i din bostad?

Kanske ta in friskluft från andra sidan av huset e t c?
Finns det någon anledning varför jag skulle göra så? Det är enorma mängder luft som dras in i lägenheten från just den här sidan och det kan inte ändras på.
Det börjar ändå utvecklas åt rätt håll efter cyniska och oförskämda brev från "miljökontoret". Det visar sig väl.
 
Vad menas med enorma mängder?
Tydligen friska vindar.
 
T TAlF skrev:
Finns det någon anledning varför jag skulle göra så?
Om du störs av rök/lukt genom ditt nuvarande luftintag vore det väl lämpligt att försöka flytta intaget om du inte kan påverka röken/lukten?
 
F fribygg skrev:
Om du störs av rök/lukt genom ditt nuvarande luftintag vore det väl lämpligt att försöka flytta intaget om du inte kan påverka röken/lukten?
Förslag hur de skulle kunna flyttas! Vi har fönstren på de två rummen där intagen finns åt det här hållet. Menar du att vi skulle vrida på huset, eller? Kanske gräva ner kåken på något sätt?
 
T TAlF skrev:
Förslag hur de skulle kunna flyttas!
Har du kanske möjlighet att dra spirorör på vind till ett nytt friskluftsintag?
 
Du har kanske inte tänkt tanken att kommunens så kallade miljökontor skulle kunna göra sitt och inte göra allt för att göra livet surt för innevånarna? De hävdar nämligen att de har sökt tillstånd till och med av samhälssbyggnadskontoret och välsignelse av en onämnd ventilationsfirma för att få förstöra levnadsbetingelserna för ett antal samhälssmedborgare, vilka faktiskt gör dera arbetsgivare! Skall deras arbetgsgivare börja dra allsköns spirorör eller jag vet inte vad för att tillfredsställa dera perversa behov? Eller vad är det du menar?
 
T TAlF skrev:
Du har kanske inte tänkt tanken att kommunens så kallade miljökontor skulle kunna göra sitt och inte göra allt för att göra livet surt för innevånarna? De hävdar nämligen att de har sökt tillstånd till och med av samhälssbyggnadskontoret och välsignelse av en onämnd ventilationsfirma för att få förstöra levnadsbetingelserna för ett antal samhälssmedborgare, vilka faktiskt gör dera arbetsgivare! Skall deras arbetgsgivare börja dra allsköns spirorör eller jag vet inte vad för att tillfredsställa dera perversa behov? Eller vad är det du menar?
Han/hon försöker lösa ditt problem.

Kan du snälla ringa Ring P1 förresten? Jag har en bra känsla. Tror du hade varit oförglömlig.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Han/hon försöker lösa ditt problem.

Kan du snälla ringa Ring P1 förresten? Jag har en bra känsla. Tror du hade varit oförglömlig.
Vad skulle jag ringa P1 för? Jag har skrivit denna sida för att kunna få råd i ett verkligt problem men vad får jag? Genialiska råd att dra allsköns rör runt landet för att få andas kanske luft från finnskogarna. Vad skulle P! kunna bidra med? Ännu mer genialiska lösningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.