Ja, på bild fyra i inlägg #25 ser man ju att det suttit inåt helvete fel och bara suttit ihop för att det skruvats fast hårt.

Klingan ska som sagt passa precis på en bricka på skruven, den bricka vi ser på bild tre men som vi inte ser hur den passats in på bild fyra. Har man inte passat in klingan på den brickan kommer det inte funka.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Det lilla metall skyddet använder du till röjklinga, vet inte om du fick med den? Men det skall vara en klinga som är 200/25.4
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, på bild fyra i inlägg #25 ser man ju att det suttit inåt helvete fel och bara suttit ihop för att det skruvats fast hårt.

Klingan ska som sagt passa precis på en bricka på skruven, den bricka vi ser på bild tre men som vi inte ser hur den passats in på bild fyra. Har man inte passat in klingan på den brickan kommer det inte funka.
Då är jag med
 
M Mickebandsåg skrev:
Det lilla metall skyddet använder du till röjklinga, vet inte om du fick med den? Men det skall vara en klinga som är 200/25.4
Jo en med taggar typ en sågklinga har jag också
 
Jag glömde ju också fråga. Hur tjocka/stora sly/träd klara denna triangeln klinga?

Gått bra hittills tror jag men kom jag på nu så jag inte tar för tjocka så går sönder??
 
Brukar ta ca 20 mm med den, beror på lite vad det är för sly och hur vass klingan är.
Nyslipad tar lite mera och några stentouchad lite mindre.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Brukar ta ca 20 mm med den, beror på lite vad det är för sly och hur vass klingan är.
Nyslipad tar lite mera och några stentouchad lite mindre.
Ok, bra veta
 
MultiMan
Blir brutal chockverkan för växelhuset med triangeln när du träffar grövre saker, så se till att det finns tillräcklig mängd fett av rätt sort (finns särskilt vinkelväxelfett på tub) när du kör normalt underhåll.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
Och man försöker föra sågen mot lite grövre sly så att spetsen är det som kapar, dvs klingan rakt emot och framåt. Sedan kan du svepa över området och ta hand om gräset.
Så det blir två moment.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.