RYOBI RoboYagi (RobotGeten) snabbrecension

Recensionstid: 1 månad.

Börjar med en kort sammanfattning för den otålige.


Snabbinfo:
  • Klipparen har ingen ”hemkabel”, alltså följer den den vanliga begränsningskabeln när den ska tillbaka till laddstationen.

  • Det finns ett trimmertillbehör man kan köpa till, detta har jag ej testat och kan vad jag minns bara installeras på höger sida av klipparen.

  • Klipparen kan köpas ”löst” alltså utan märlor, kabel och batteri. Perfekt för den som redan har ett 36V MAX POWER batteri och kabel redan installerad.

  • Laddstationen kan ställas i både medsols och motsols riktning.

  • Klipparen har stöd för 3 startpunkter utöver laddstationen som räknas som en. Så 4 totalt.

  • Du kan ställa in klipparen hur mycket den ska svänga när den kommer till begränsningskabeln. Du kan välja mellan 90°, 150°, 210° och 270°.

Fördelar:
  • Stark maskin, klarar lutningar galant.

  • Tyst.

  • Samma batterisystem som RYOBI 36V MAX POWER.

  • Smidiga menyer och för mig personligen perfekt navigering med ”meny-ratten” på klipparen.

  • Än så länge så har inte klipparen fastnat på ett onaturligt eller irriterande sätt.

  • Snabb laddning (ca 30min med 2.0Ah batteri (1200m2)).

  • Inget att klaga på angående själva klippningen, jämt och fint.

Nackdelar:
  • Appen är väldigt ostabil (bygger på någon slags halvtaskig webbapp verkar det som).

  • Appen känns omodern (personlig åsikt).

  • Installation av wifi på klipparen genom appen kunde varit smidigare.

  • Känns lite ”klumpig” vid dockning och lämnande vid laddstation.
  • Risk för spårbildning vid mycket kantklippning och vid hemgång (ingen guidekabel).

Snabbtips:
  • Läs manualen.

  • Ta inga genvägar vid installation, läs manualen och sedan igen.

  • Desto rakare och mer noggrann du är med laddstationens placering och installation desto gladare blir du i slutändan. Ställ den rakt, läs manualen och säg inte ”det duger” gör som det står.

Snabbsammanfattning:
Överlag är jag väldigt nöjd med denna klippare. Den är stark och klarar min ojämna gräsmatta galant. Den är väldigt tyst och stör ej.

Appen är väldigt ostabil och känns omodern. Appen är det absolut sämsta med hela klipparen, det ger en dålig smak i munnen av en billig kina-klippare och drar ner hela känslan av klipparen även fast den i sig klipper bra och verkar vara stabil. Hoppas verkligen på en uppdatering av appen inom kort.

Jag har ibland fått felmeddelande när jag ändrat klipphöjden men det verkar ha försvunnit av sig självt.

Lite mer ingående:
Efter en månad och några få dagar så har jag nästan inget ont att säga om själva klipparen. Den klipper bra och klarar av väldigt mycket tycker jag. Något som oroar mig lite är att jag fått meddelande om att kontakta service ibland när jag ändrat klipphöjden (Felkod 119 – Fel på höjdjusteringsmotor(?)), nu har jag inte fått det på ett tag men ändå lite oroande.

De gånger den fastnat eller stannat har varit 100% mitt fel. Exempel på stopp är klättrat upp på rotsystem på buske, sväng i brant slänt och övriga hinder som inte har blivit begränsade med kabel som sig bör.

Det som för mig drar ned hela vad som kunde varit en näst intill perfekt upplevelse är appen, denna app alltså. För er som vet ni vet… känslan av en app som blivit stressad till release för att kunna skryta med ”appstyrning”. Det är så tråkigt eftersom när appen väl fungerar så är det väl inget att anmärka på där egentligen. Alla inställningar som du kan göra på själva klipparen går också att göra i appen, men vad gör det när den inte startar hälften av gångerna. Vissa kanske tänker nu ”Vad ska du in i appen att göra hela tiden, ställ schema och låt den sköta sig själv”, jag hör vad ni säger men jag accepterar det inte.

Den säljs med information om att den är appstyrd då ska den bannemig vara det också. Ibland vill man stanna den för man vill vara ifred på tomten, ibland vill man klippa lite extra och ibland kanske man vill veta om den fortfarande klipper eller om ett fel uppstått. För det kan man faktiskt se i appen, en fellogg finns som visar fel som uppstått. Det tråkiga med det är dock att du inte får en avisering, utan du måste själv gå in i appen för att se så att allt står rätt till.

När jag pratar om ”appen” så är det appen till android (körs på Huawei P30 Pro) jag menar men jag misstänker att det är samma på iphone, då appen gett mig ledtrådar om att allt i grunder är en taskigt gjord webbapp i grunden.

Sammanfattning:
Så vad är min ”dom” då? Jag älskar den, appen går mig på nerverna men jag är nöjd ändå. Den gör ju det jag köpte den till att göra, att klippa min gräsmatta och enligt mig till ett överkomligt pris. Är man osäker bör man dock kanske vänta med ett inköp.

Att de inte marknadsför tydligt att det är samma batterisystem som 36V MAX POWER kommer jag aldrig förstå. Jag har sagt det tidigare men ”Klipp på sommaren, slunga snö på vintern. Olika verktyg, samma batteri!” borde väl vara en självklar säljpunkt? Jaja, nu var inte detta meningen att vara ett affärsförslag till Ryobi men ändå.

Jag vet inte vad mer jag kan säga utan att fortsätta utvärdera den. Det tänker jag göra och kommer även återkomma med mer information.
 
Redigerat:
  • Gilla
NumerOneQ och 6 till
  • Laddar…
L Likström skrev:
RYOBI RoboYagi (RobotGeten) snabbrecension

Recensionstid: 1 månad.

Börjar med en kort sammanfattning för den otålige.


Snabbinfo:
  • Klipparen har ingen ”hemkabel”, alltså följer den den vanliga begränsningskabeln när den ska tillbaka till laddstationen.

  • Det finns ett trimmertillbehör man kan köpa till, detta har jag ej testat och kan vad jag minns bara installeras på höger sida av klipparen.

  • Klipparen kan köpas ”löst” alltså utan märlor, kabel och batteri. Perfekt för den som redan har ett 36V MAX POWER batteri och kabel redan installerad.

  • Laddstationen kan ställas i både medsols och motsols riktning.

  • Klipparen har stöd för 3 startpunkter utöver laddstationen som räknas som en. Så 4 totalt.

  • Du kan ställa in klipparen hur mycket den ska svänga när den kommer till begränsningskabeln. Du kan välja mellan 90°, 150°, 210° och 270°.

Fördelar:
  • Stark maskin, klarar lutningar galant.

  • Tyst.

  • Samma batterisystem som RYOBI 36V MAX POWER.

  • Smidiga menyer och för mig personligen perfekt navigering med ”meny-ratten” på klipparen.

  • Än så länge så har inte klipparen fastnat på ett onaturligt eller irriterande sätt.

  • Snabb laddning (ca 30min med 2.0Ah batteri (1200m2)).

  • Inget att klaga på angående själva klippningen, jämt och fint.

Nackdelar:
  • Appen är väldigt ostabil (bygger på någon slags halvtaskig webbapp verkar det som).

  • Appen känns omodern (personlig åsikt).

  • Installation av wifi på klipparen genom appen kunde varit smidigare.

  • Känns lite ”klumpig” vid dockning och lämnande vid laddstation.
  • Risk för spårbildning vid mycket kantklippning och vid hemgång (ingen guidekabel).
Snabbtips:
  • Läs manualen.

  • Ta inga genvägar vid installation, läs manualen och sedan igen.

  • Desto rakare och mer noggrann du är med laddstationens placering och installation desto gladare blir du i slutändan. Ställ den rakt, läs manualen och säg inte ”det duger” gör som det står.

Snabbsammanfattning:
Överlag är jag väldigt nöjd med denna klippare. Den är stark och klarar min ojämna gräsmatta galant. Den är väldigt tyst och stör ej.

Appen är väldigt ostabil och känns omodern. Appen är det absolut sämsta med hela klipparen, det ger en dålig smak i munnen av en billig kina-klippare och drar ner hela känslan av klipparen även fast den i sig klipper bra och verkar vara stabil. Hoppas verkligen på en uppdatering av appen inom kort.

Jag har ibland fått felmeddelande när jag ändrat klipphöjden men det verkar ha försvunnit av sig självt.

Lite mer ingående:
Efter en månad och några få dagar så har jag nästan inget ont att säga om själva klipparen. Den klipper bra och klarar av väldigt mycket tycker jag. Något som oroar mig lite är att jag fått meddelande om att kontakta service ibland när jag ändrat klipphöjden (Felkod 119 – Fel på höjdjusteringsmotor(?)), nu har jag inte fått det på ett tag men ändå lite oroande.

De gånger den fastnat eller stannat har varit 100% mitt fel. Exempel på stopp är klättrat upp på rotsystem på buske, sväng i brant slänt och övriga hinder som inte har blivit begränsade med kabel som sig bör.

Det som för mig drar ned hela vad som kunde varit en näst intill perfekt upplevelse är appen, denna app alltså. För er som vet ni vet… känslan av en app som blivit stressad till release för att kunna skryta med ”appstyrning”. Det är så tråkigt eftersom när appen väl fungerar så är det väl inget att anmärka på där egentligen. Alla inställningar som du kan göra på själva klipparen går också att göra i appen, men vad gör det när den inte startar hälften av gångerna. Vissa kanske tänker nu ”Vad ska du in i appen att göra hela tiden, ställ schema och låt den sköta sig själv”, jag hör vad ni säger men jag accepterar det inte.

Den säljs med information om att den är appstyrd då ska den bannemig vara det också. Ibland vill man stanna den för man vill vara ifred på tomten, ibland vill man klippa lite extra och ibland kanske man vill veta om den fortfarande klipper eller om ett fel uppstått. För det kan man faktiskt se i appen, en fellogg finns som visar fel som uppstått. Det tråkiga med det är dock att du inte får en avisering, utan du måste själv gå in i appen för att se så att allt står rätt till.

När jag pratar om ”appen” så är det appen till android (körs på Huawei P30 Pro) jag menar men jag misstänker att det är samma på iphone, då appen gett mig ledtrådar om att allt i grunder är en taskigt gjord webbapp i grunden.

Sammanfattning:
Så vad är min ”dom” då? Jag älskar den, appen går mig på nerverna men jag är nöjd ändå. Den gör ju det jag köpte den till att göra, att klippa min gräsmatta och enligt mig till ett överkomligt pris. Är man osäker bör man dock kanske vänta med ett inköp.

Att de inte marknadsför tydligt att det är samma batterisystem som 36V MAX POWER kommer jag aldrig förstå. Jag har sagt det tidigare men ”Klipp på sommaren, slunga snö på vintern. Olika verktyg, samma batteri!” borde väl vara en självklar säljpunkt? Jaja, nu var inte detta meningen att vara ett affärsförslag till Ryobi men ändå.

Jag vet inte vad mer jag kan säga utan att fortsätta utvärdera den. Det tänker jag göra och kommer även återkomma med mer information.

Håller med om för och nackdelar som listats här ovan. Appen fungerar lika dåligt för iPhone tyvärr. Men annars klipper den på här hemma som den ska. Hade Ryobi fått appen att fungera hade detta varit ett mycket prisvärt alternativ med lång klipptid.
 
  • Gilla
Likström
  • Laddar…
L Likström skrev:
RYOBI RoboYagi (RobotGeten) snabbrecension

Recensionstid: 1 månad.

Börjar med en kort sammanfattning för den otålige.


Snabbinfo:
  • Klipparen har ingen ”hemkabel”, alltså följer den den vanliga begränsningskabeln när den ska tillbaka till laddstationen.

  • Det finns ett trimmertillbehör man kan köpa till, detta har jag ej testat och kan vad jag minns bara installeras på höger sida av klipparen.

  • Klipparen kan köpas ”löst” alltså utan märlor, kabel och batteri. Perfekt för den som redan har ett 36V MAX POWER batteri och kabel redan installerad.

  • Laddstationen kan ställas i både medsols och motsols riktning.

  • Klipparen har stöd för 3 startpunkter utöver laddstationen som räknas som en. Så 4 totalt.

  • Du kan ställa in klipparen hur mycket den ska svänga när den kommer till begränsningskabeln. Du kan välja mellan 90°, 150°, 210° och 270°.

Fördelar:
  • Stark maskin, klarar lutningar galant.

  • Tyst.

  • Samma batterisystem som RYOBI 36V MAX POWER.

  • Smidiga menyer och för mig personligen perfekt navigering med ”meny-ratten” på klipparen.

  • Än så länge så har inte klipparen fastnat på ett onaturligt eller irriterande sätt.

  • Snabb laddning (ca 30min med 2.0Ah batteri (1200m2)).

  • Inget att klaga på angående själva klippningen, jämt och fint.

Nackdelar:
  • Appen är väldigt ostabil (bygger på någon slags halvtaskig webbapp verkar det som).

  • Appen känns omodern (personlig åsikt).

  • Installation av wifi på klipparen genom appen kunde varit smidigare.

  • Känns lite ”klumpig” vid dockning och lämnande vid laddstation.
  • Risk för spårbildning vid mycket kantklippning och vid hemgång (ingen guidekabel).
Snabbtips:
  • Läs manualen.

  • Ta inga genvägar vid installation, läs manualen och sedan igen.

  • Desto rakare och mer noggrann du är med laddstationens placering och installation desto gladare blir du i slutändan. Ställ den rakt, läs manualen och säg inte ”det duger” gör som det står.

Snabbsammanfattning:
Överlag är jag väldigt nöjd med denna klippare. Den är stark och klarar min ojämna gräsmatta galant. Den är väldigt tyst och stör ej.

Appen är väldigt ostabil och känns omodern. Appen är det absolut sämsta med hela klipparen, det ger en dålig smak i munnen av en billig kina-klippare och drar ner hela känslan av klipparen även fast den i sig klipper bra och verkar vara stabil. Hoppas verkligen på en uppdatering av appen inom kort.

Jag har ibland fått felmeddelande när jag ändrat klipphöjden men det verkar ha försvunnit av sig självt.

Lite mer ingående:
Efter en månad och några få dagar så har jag nästan inget ont att säga om själva klipparen. Den klipper bra och klarar av väldigt mycket tycker jag. Något som oroar mig lite är att jag fått meddelande om att kontakta service ibland när jag ändrat klipphöjden (Felkod 119 – Fel på höjdjusteringsmotor(?)), nu har jag inte fått det på ett tag men ändå lite oroande.

De gånger den fastnat eller stannat har varit 100% mitt fel. Exempel på stopp är klättrat upp på rotsystem på buske, sväng i brant slänt och övriga hinder som inte har blivit begränsade med kabel som sig bör.

Det som för mig drar ned hela vad som kunde varit en näst intill perfekt upplevelse är appen, denna app alltså. För er som vet ni vet… känslan av en app som blivit stressad till release för att kunna skryta med ”appstyrning”. Det är så tråkigt eftersom när appen väl fungerar så är det väl inget att anmärka på där egentligen. Alla inställningar som du kan göra på själva klipparen går också att göra i appen, men vad gör det när den inte startar hälften av gångerna. Vissa kanske tänker nu ”Vad ska du in i appen att göra hela tiden, ställ schema och låt den sköta sig själv”, jag hör vad ni säger men jag accepterar det inte.

Den säljs med information om att den är appstyrd då ska den bannemig vara det också. Ibland vill man stanna den för man vill vara ifred på tomten, ibland vill man klippa lite extra och ibland kanske man vill veta om den fortfarande klipper eller om ett fel uppstått. För det kan man faktiskt se i appen, en fellogg finns som visar fel som uppstått. Det tråkiga med det är dock att du inte får en avisering, utan du måste själv gå in i appen för att se så att allt står rätt till.

När jag pratar om ”appen” så är det appen till android (körs på Huawei P30 Pro) jag menar men jag misstänker att det är samma på iphone, då appen gett mig ledtrådar om att allt i grunder är en taskigt gjord webbapp i grunden.

Sammanfattning:
Så vad är min ”dom” då? Jag älskar den, appen går mig på nerverna men jag är nöjd ändå. Den gör ju det jag köpte den till att göra, att klippa min gräsmatta och enligt mig till ett överkomligt pris. Är man osäker bör man dock kanske vänta med ett inköp.

Att de inte marknadsför tydligt att det är samma batterisystem som 36V MAX POWER kommer jag aldrig förstå. Jag har sagt det tidigare men ”Klipp på sommaren, slunga snö på vintern. Olika verktyg, samma batteri!” borde väl vara en självklar säljpunkt? Jaja, nu var inte detta meningen att vara ett affärsförslag till Ryobi men ändå.

Jag vet inte vad mer jag kan säga utan att fortsätta utvärdera den. Det tänker jag göra och kommer även återkomma med mer information.
Toppen. Tack för bra recension @Likström :):)
 
L Likström skrev:
RYOBI RoboYagi (RobotGeten) snabbrecension

Recensionstid: 1 månad.

Börjar med en kort sammanfattning för den otålige.


Snabbinfo:
  • Klipparen har ingen ”hemkabel”, alltså följer den den vanliga begränsningskabeln när den ska tillbaka till laddstationen.

  • Det finns ett trimmertillbehör man kan köpa till, detta har jag ej testat och kan vad jag minns bara installeras på höger sida av klipparen.

  • Klipparen kan köpas ”löst” alltså utan märlor, kabel och batteri. Perfekt för den som redan har ett 36V MAX POWER batteri och kabel redan installerad.

  • Laddstationen kan ställas i både medsols och motsols riktning.

  • Klipparen har stöd för 3 startpunkter utöver laddstationen som räknas som en. Så 4 totalt.

  • Du kan ställa in klipparen hur mycket den ska svänga när den kommer till begränsningskabeln. Du kan välja mellan 90°, 150°, 210° och 270°.

Fördelar:
  • Stark maskin, klarar lutningar galant.

  • Tyst.

  • Samma batterisystem som RYOBI 36V MAX POWER.

  • Smidiga menyer och för mig personligen perfekt navigering med ”meny-ratten” på klipparen.

  • Än så länge så har inte klipparen fastnat på ett onaturligt eller irriterande sätt.

  • Snabb laddning (ca 30min med 2.0Ah batteri (1200m2)).

  • Inget att klaga på angående själva klippningen, jämt och fint.

Nackdelar:
  • Appen är väldigt ostabil (bygger på någon slags halvtaskig webbapp verkar det som).

  • Appen känns omodern (personlig åsikt).

  • Installation av wifi på klipparen genom appen kunde varit smidigare.

  • Känns lite ”klumpig” vid dockning och lämnande vid laddstation.
  • Risk för spårbildning vid mycket kantklippning och vid hemgång (ingen guidekabel).
Snabbtips:
  • Läs manualen.

  • Ta inga genvägar vid installation, läs manualen och sedan igen.

  • Desto rakare och mer noggrann du är med laddstationens placering och installation desto gladare blir du i slutändan. Ställ den rakt, läs manualen och säg inte ”det duger” gör som det står.

Snabbsammanfattning:
Överlag är jag väldigt nöjd med denna klippare. Den är stark och klarar min ojämna gräsmatta galant. Den är väldigt tyst och stör ej.

Appen är väldigt ostabil och känns omodern. Appen är det absolut sämsta med hela klipparen, det ger en dålig smak i munnen av en billig kina-klippare och drar ner hela känslan av klipparen även fast den i sig klipper bra och verkar vara stabil. Hoppas verkligen på en uppdatering av appen inom kort.

Jag har ibland fått felmeddelande när jag ändrat klipphöjden men det verkar ha försvunnit av sig självt.

Lite mer ingående:
Efter en månad och några få dagar så har jag nästan inget ont att säga om själva klipparen. Den klipper bra och klarar av väldigt mycket tycker jag. Något som oroar mig lite är att jag fått meddelande om att kontakta service ibland när jag ändrat klipphöjden (Felkod 119 – Fel på höjdjusteringsmotor(?)), nu har jag inte fått det på ett tag men ändå lite oroande.

De gånger den fastnat eller stannat har varit 100% mitt fel. Exempel på stopp är klättrat upp på rotsystem på buske, sväng i brant slänt och övriga hinder som inte har blivit begränsade med kabel som sig bör.

Det som för mig drar ned hela vad som kunde varit en näst intill perfekt upplevelse är appen, denna app alltså. För er som vet ni vet… känslan av en app som blivit stressad till release för att kunna skryta med ”appstyrning”. Det är så tråkigt eftersom när appen väl fungerar så är det väl inget att anmärka på där egentligen. Alla inställningar som du kan göra på själva klipparen går också att göra i appen, men vad gör det när den inte startar hälften av gångerna. Vissa kanske tänker nu ”Vad ska du in i appen att göra hela tiden, ställ schema och låt den sköta sig själv”, jag hör vad ni säger men jag accepterar det inte.

Den säljs med information om att den är appstyrd då ska den bannemig vara det också. Ibland vill man stanna den för man vill vara ifred på tomten, ibland vill man klippa lite extra och ibland kanske man vill veta om den fortfarande klipper eller om ett fel uppstått. För det kan man faktiskt se i appen, en fellogg finns som visar fel som uppstått. Det tråkiga med det är dock att du inte får en avisering, utan du måste själv gå in i appen för att se så att allt står rätt till.

När jag pratar om ”appen” så är det appen till android (körs på Huawei P30 Pro) jag menar men jag misstänker att det är samma på iphone, då appen gett mig ledtrådar om att allt i grunder är en taskigt gjord webbapp i grunden.

Sammanfattning:
Så vad är min ”dom” då? Jag älskar den, appen går mig på nerverna men jag är nöjd ändå. Den gör ju det jag köpte den till att göra, att klippa min gräsmatta och enligt mig till ett överkomligt pris. Är man osäker bör man dock kanske vänta med ett inköp.

Att de inte marknadsför tydligt att det är samma batterisystem som 36V MAX POWER kommer jag aldrig förstå. Jag har sagt det tidigare men ”Klipp på sommaren, slunga snö på vintern. Olika verktyg, samma batteri!” borde väl vara en självklar säljpunkt? Jaja, nu var inte detta meningen att vara ett affärsförslag till Ryobi men ändå.

Jag vet inte vad mer jag kan säga utan att fortsätta utvärdera den. Det tänker jag göra och kommer även återkomma med mer information.

Tänkte bara kolla om RoboYagin fortfarande är till belåtenhet? Min har klippt här hemma utan problem eller stopp, i sol som regn och den går med de inställningar jag la in för någon vecka sedan. Fortfarande omöjligt att få till appen och det irriterar förstås. Men gräset är klippt när man kommer hem och det är huvudsaken…
 
  • Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
P P H skrev:
Tänkte bara kolla om RoboYagin fortfarande är till belåtenhet? Min har klippt här hemma utan problem eller stopp, i sol som regn och den går med de inställningar jag la in för någon vecka sedan. Fortfarande omöjligt att få till appen och det irriterar förstås. Men gräset är klippt när man kommer hem och det är huvudsaken…
Jag är nöjd. Klipper på. Appen har fungerat bättre för mig de senaste dagarna.

En sak jag skulle vilja ha som inställning är dock att i schemat få välja vilken startzon den ska starta i. För mig är det helt obegripligt varför de utelämnat det.

Förövrigt kan jag bekräfta att 5.0ah passar. Kör med det just nu. Mycket plats kvar, skulle vara kul att veta om ännu större batteri passar. Så länge de andra batterierna inte är längre så ser jag inte varför det inte skulle gå, då det ser ut som det är gott om plats på höjden.
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
L Likström skrev:
Jag är nöjd. Klipper på. Appen har fungerat bättre för mig de senaste dagarna.

En sak jag skulle vilja ha som inställning är dock att i schemat få välja vilken startzon den ska starta i. För mig är det helt obegripligt varför de utelämnat det.

Förövrigt kan jag bekräfta att 5.0ah passar. Kör med det just nu. Mycket plats kvar, skulle vara kul att veta om ännu större batteri passar. Så länge de andra batterierna inte är längre så ser jag inte varför det inte skulle gå, då det ser ut som det är gott om plats på höjden.
Kul att du är nöjd. Jag har inte köpt RoboYagin än (markplanerar fortgarande på tomten) men förra veckan köpte jag en batteridriven grästrimmer och det fick bli en Ryobi med 36v 5Ah batteri just med tanke på ett ev. framtida köp av RoboYagi. Grästrimmern verkar OK men tillhörande bärsele från Ryobi var det absolut värsta kinasmäck jag någonsin sett. Leksak. Har inte riktigt bestämt mig för att köpa RoboYagin än. Hursom, behöver jag inte bestämma förrän om någon månad.

En fråga. När man tilldelar Zoner så anger man väl hur många procent som roboten ska starta på varje zon - eller? Sker valet av startzon sedan slumpmässigt? (Dvs över tid så får varje zon den startklipptid man bestämt)
 
J jokomoko skrev:
Kul att du är nöjd. Jag har inte köpt RoboYagin än (markplanerar fortgarande på tomten) men förra veckan köpte jag en batteridriven grästrimmer och det fick bli en Ryobi med 36v 5Ah batteri just med tanke på ett ev. framtida köp av RoboYagi. Grästrimmern verkar OK men tillhörande bärsele från Ryobi var det absolut värsta kinasmäck jag någonsin sett. Leksak. Har inte riktigt bestämt mig för att köpa RoboYagin än. Hursom, behöver jag inte bestämma förrän om någon månad.

En fråga. När man tilldelar Zoner så anger man väl hur många procent som roboten ska starta på varje zon - eller? Sker valet av startzon sedan slumpmässigt? (Dvs över tid så får varje zon den startklipptid man bestämt)
Exakt. När du ställer in zoner så väljer du i procent hur ofta den ska börja i varje zon. Mer kontroll än så har man tyvärr inte i dagsläget. Jag skulle t. Ex vilja välja att klipparen bara startar i en zon en viss dag. Har funderat på att lägga en liten bit extra kabel som sedan styrs automatiskt av ett relä som alltså begränsar en viss zon.
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
Aha,. Jag håller med dig, en sådan funktion hade varit bra!
 
P P H skrev:
Fortfarande omöjligt att få till appen och det irriterar förstås. Men gräset är klippt när man kommer hem och det är huvudsaken…
Idag fick jag godkänna avtalet igen när jag startade appen och den har fungerat klockrent hela dagen. Kanske är en ren slump. Men tänkte ändå höra med dig om det verkar fungera bättre även för dig.
 
L Likström skrev:
Idag fick jag godkänna avtalet igen när jag startade appen och den har fungerat klockrent hela dagen. Kanske är en ren slump. Men tänkte ändå höra med dig om det verkar fungera bättre även för dig.
Funkar från och till, mest från tyvärr…Häromdagen hade vi åska i området och då drog jag ut elen till laddstationen för att inte riskera ngt. Stängde även av klipparen. När jag dagen efter startade den så hoppade appen igång och funkade hela dagen. När klipparen sedan gick in för kvällen i laddstationen var det som att den tappade nätverksanslutning igen. Kör du schemalagd klippning eller manuell? De gånger jag har stängt av klipparen av ngn anledning och sedan startat igen, så har appen oftast fungerat. Tills den går in för laddning på kvällen…Har inte behövt godkänna avtalet igen i appen men det kanske kommer. Hoppas på uppdatering.
 
L Likström skrev:
Idag fick jag godkänna avtalet igen när jag startade appen och den har fungerat klockrent hela dagen. Kanske är en ren slump. Men tänkte ändå höra med dig om det verkar fungera bättre även för dig.

Igår fick jag godkänna avtalet i appen igen. Appen fungerade sedan hyfsat resten av dagen. Idag däremot var det ingen kontakt som vanligt…Stängde av klipparen och på igen och då funkade appen återigen tills den går in i laddstationen. Drog ytterligare kabel idag och den klipper nu ca 3000 m2 med 4ah utan problem. Så hade det inte varit för drn värdelösa appen så…och när appen väl fungerar kan ju tilläggas, då är den ju helt ok…
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
P P H skrev:
Igår fick jag godkänna avtalet i appen igen. Appen fungerade sedan hyfsat resten av dagen. Idag däremot var det ingen kontakt som vanligt…Stängde av klipparen och på igen och då funkade appen återigen tills den går in i laddstationen. Drog ytterligare kabel idag och den klipper nu ca 3000 m2 med 4ah utan problem. Så hade det inte varit för drn värdelösa appen så…och när appen väl fungerar kan ju tilläggas, då är den ju helt ok…
Jag har varit i kontakt med supporten. Appen har blivit uppdaterad. Mjukvaran till klipparen ska tydligen få en uppdatering denna vecka eller nästa.

Jag har inte haft problem med appen senaste tiden. Men klipparen stänger av sig ibland när den ska ut och klippa (detta hände aldrig med 2.ah) så får hoppas att allt löser sig med en uppdatering av mjukvaran på klipparen.

Jag klipper nu ca 2300m2 och det funkar klockrent annars.
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
P P H skrev:
Igår fick jag godkänna avtalet i appen igen. Appen fungerade sedan hyfsat resten av dagen. Idag däremot var det ingen kontakt som vanligt…Stängde av klipparen och på igen och då funkade appen återigen tills den går in i laddstationen. Drog ytterligare kabel idag och den klipper nu ca 3000 m2 med 4ah utan problem. Så hade det inte varit för drn värdelösa appen så…och när appen väl fungerar kan ju tilläggas, då är den ju helt ok…
Idag fick jag en chock! Appen fungerade direkt på morgonen även när klipparen gick på schema. (Det har innan endast fungerat när man kört manuellt). Appen fungerade även efter att den varit inne på laddning och gick ut igen. Nu fungerar även displayen när man trycker på stoppknappen och den tänds direkt som den ska. Kanske har uppdaterats som du @Likström sa…Hoppas iallafall att det fortsätter att fungera och att det inte är tillfälligt.
 
P P H skrev:
Idag fick jag en chock! Appen fungerade direkt på morgonen även när klipparen gick på schema. (Det har innan endast fungerat när man kört manuellt). Appen fungerade även efter att den varit inne på laddning och gick ut igen. Nu fungerar även displayen när man trycker på stoppknappen och den tänds direkt som den ska. Kanske har uppdaterats som du @Likström sa…Hoppas iallafall att det fortsätter att fungera och att det inte är tillfälligt.
Hihi, ja det måste ha varit en chockartad upplevelse. Huga
 
  • Gilla
P H
  • Laddar…
J jokomoko skrev:
Hihi, ja det måste ha varit en chockartad upplevelse. Huga
Missade Smileys:):):D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.