Jag försökte med 3dstudiomax, köpte tom en bok. Fattar fortfarande ingenting, helt obegripligt....
 
TN skrev:
Jag försökte med 3dstudiomax, köpte tom en bok. Fattar fortfarande ingenting, helt obegripligt....
Arbetar själv med 3DS Max hela dagarna så jag kan det rätt bra. Men det är inte lätt om man skall lära det sig på egen hand. Får jag rekomendera ett program så hade det nog varit LW, som nog är lättare för nybörjare att förstå. Det är lite mer "basic"... (det var där jag började)

/Magnus
 
Hejsan.

Vill instämma med de som föreslår mm papper. Jag har läst autocad i 17veckor, ritat mycket både i skolan och hemma. Den som tror att de skall lära sig på ½ timme måste ha goda förkunskaper eller vara oerhört begåvad;) Många frågar mig om hjälp, visst säger jag ge mig 17 veckor så kan du. Alla har hitils ritat på papper, vissa har jah hjälpt att renrita. Prata med någon du känner som kan autocad, om du har en skiss med mått så går det fort för autocad killen/ tjejen att renrita. du spar både tid och ilska på detta.
 
Jag valde att använda Visio eftersom vi har det på jobbet. Jag kunde i allafall suga in hustillverkarens Acad-filer och sedan föra in de ändringar vi gör fortlöpande.
 
Visio!
Jag håller med föregående talare. Trots att det nu mer är Microsoft (jag vet att en del av er tycker att det är som att svära i kyrkan att en nämna MS) som tillhandahåller Visio fungerar det ypperligt. Klarar att läsa många format men även att spara i en del som gör att man kan lämna underlag vidare. JAg var med min sambo på Hus & Hem mässan i Göteborg och köpte där ett "cad" program från Höganäs för 195 spänn. Där kan man med enkla medel bygga badrum. kök mm och bese resultatet i 3D... enkelt. klicka och dra.
 
Håller med om detdär med MS... Vi började använda Visio före MS köpte upp dem och kommer att använda det tills MS förstör det med hoppande gem och annat.. ;)
 
Jag använder SPCS 3d-inredaren Plus för konstruktonen och för att modellera huset, fungerar mycket bra. programmet är väldigt enkelt och billigt och ger bra resultat. Det som fattas för att få till bygglovet är riktiga fasadritningar då 3d visar i just 3d.

För situationsplan och fasad använder jag Adobe Illustrator men typ powerpoint funkar också.

PK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.