KnockOnWood skrev:
Intressant användarnamn i sammanhanget.
Är du båtbyggare ;)
Arkitekt kanske?
 
Jag tänkte mer på Noaks Ark :)

Nu kallar sig ju alla möjliga, till och med datakonsulter, arkitekter.
 
Jag gjorde kopplingen till noachs ark direkt! :)
 
KnockOnWood skrev:
Jag tänkte mer på Noaks Ark :)

Nu kallar sig ju alla möjliga, till och med datakonsulter, arkitekter.
Nu blir det lite OT i tråden men får väl svara,

Jo arkitekt syftar jag på, hehe. En vanlig hederlig husarkitekt alltså, inte färdigutbildad dock.
 
Hej,

Vi har planer på att bygga om halva vår undervåning i en Hallandslänga som inkluderar kök/bad/tvättstuga/förråd och TV-rum

Planlösningen idag är lite udda då ett tidigare garage nu utgör en del av boytan.

Om du är sugen på att hitta på och rita något funktionellt utifrån de premisserna så får du gärna skicka PM :)
 
ArkErik skrev:
...Jo arkitekt syftar jag på, hehe. En vanlig hederlig husarkitekt alltså...
Hoppas att du inte tar illa upp att vi raljerar lite. Inget elakt ment skall du veta :)
 
  • Gilla
ArkErik
  • Laddar…
Hej, om du är intresserad så behöver jag hjälp med ritningar för en takkupa som ska byggas så snart som möjligt, vi har även planer på att riva ena gavelväggen på undervåningen och göra en liten tillbyggnad som vi sedan kommer ha en balkong på från övervåningen.

Det är ett vanligt 1,5 plans hus byggt 2001.

PM:a gärna om du är intresserad så skickar jag mer uppgifter.
 
Hej

Skall bygga ut vårat 1,5 plans hus med 30 m2 i ett plan efter semestern. Vi har dock bara några enkla skisser som vi hade tänkt att utgå ifrån, så en enklare konstruktionsritning hade ju varit ett stort lyft för oss ☺

Det enda som är helt bestämt är plattan som vi gjöt i måndags, annars är vi öppna för olika förslag.

20150618_151725.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150618_151843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150618_133203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150618_152003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ja om du har tid, verkar som du har ganska så mycket att göra, om man kollar i tråden.

Så har jag ett lite projekt jag skulle behöva ha lite synpunkter på. gäller en ev bärande vägg, har ritningar osv.

Skicka mig ett PM om du får tid över

mvh
 
KnockOnWood skrev:
Hoppas att du inte tar illa upp att vi raljerar lite. Inget elakt ment skall du veta :)
Nej det är lugnt ;)

Fö. kan jag hjälpa till med ritningar i mån av tid. Dra ett PM. Har goda kunskaper i AutoCAD och SketchUp. Medelmåttiga i ArchiCAD och Rhino3d.
 
Jag och sambon behöver hjälp att få till en planlösning på ett hus på ca 130m2.
Vi vet vad vi vill ha när det gäller de olika rummen i huset så som tvättstuga, badrum-sovrum-klädkammare, men att få ihop allt så det stämmer är inte lätt. Någon som känner sig manad att ge lite hjälp om vi skickar skisser?

Sen vill vi få ihop en pool till huset. En pool som så småningom ska byggas in och då gärna ihop med huset.
 
Hinner du så får du jättegärna rita om vår ovanvåning från 2 sovrum, till 3...

Den gröna ytan är toalett som måste vara kvar. Takfönster i det nya rummet. Duttstrecken är där snedtaket slutar och blir tak.

Skärmavbild 2015-10-12 kl. 14.56.42.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.