Undrar om någon har gjort platta nyligen och kostnaden. Håller på ta offert för en 38 kvm platta för två delar (6 kvm farstu + 32 kvm allrum). Så länge fick pris från olika entreprenör med 400 mm kantelement o andra vanliga material, isolerat 2200-5800 kronor/ kvm före rot. Rejäl skillnad. Tippning ska ske i samma tomt 15 Meter bort.

Vad kan komma extra för värmeslinga för 38 kvm inklusiv allt ?

Tackar..
 
En garageplatta hade jag utan tvekan gjort själv, men om man inte har tid så förstår jag detta.
Det enda du kan göra är att fråga så många firmor som möjligt, och välja den du tycker passar dina behov bäst.
Det spelar inte så stor roll vad någon i skåne betalt för sin platta, eller vad någon i gästrikland betalt för sin.
 
Vad ingår egentligen? Är dränering på plats och enbart fin avjämning? Kantelement? Tycker inte de är bara o gjuta själv, har gjutit några plattor själv. Däremot har jag sett fler proffsplattor som varit sämre. Även sett proffs som fått riktigt bra. Skulle nog gå mer på referensjobb än pris om ytans kvalité är avgörande.
 
B larry78 skrev:
Vad ingår egentligen? Är dränering på plats och enbart fin avjämning? Kantelement? Tycker inte de är bara o gjuta själv, har gjutit några plattor själv. Däremot har jag sett fler proffsplattor som varit sämre. Även sett proffs som fått riktigt bra. Skulle nog gå mer på referensjobb än pris om ytans kvalité är avgörande.
Ingår: 1. Schakta o Tippa samma tomt 2.Dtanering 3.Värmeslinga 4. 300 mm isolering 5. 400 mm Kantelement med förhöjd 200-300 mm sockel så i utsidan huset ser högre. Tackar
 
Räknade lite grovt på vad de kostade att gjuta min platta till attefallshuset. Det blir en del timmar om man inte är van att placera kantblock mm. Tror 2200kr med det du skriver inte är omöjligt de drar iväg till om man köper in allt. Jag gjorde en del själv men behövde köpa in grävning och bortförsel av material. Men i längden tycker jag inte priset är det viktigaste, jobbigt med ojämn eller ful yta om man tänkt ha den synlig.
 
Vi beställde också gjutning av garageplatta i samband att dom gjöt plattan till huset. Vi betalade runt 65-69 tusen för en 47 kvm betongplatta med avlopp.
 
Varför behöver en platta till garage vara isolerad?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Varför behöver en platta till garage vara isolerad?
Av samma anledning som huset va?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Varför behöver en platta till garage QUOTE]

Om frågan är till mig ? Det är en tillbyggnad av hus. Tack.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Varför behöver en platta till garage vara isolerad?
Man vill inte ha kondens på golvet. Spar energi.
Jag har 300mm isolering och värmeslingor i mitt garage
 
  • Gilla
BosseHansson
  • Laddar…
Jag borde ha ställt min fråga annorlunda: varför ska ett garage vara uppvärmt?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag borde ha ställt min fråga annorlunda: varför ska ett garage vara uppvärmt?
Varför ska ett hus vara uppvärmt?
Huset mår bättre av det, bilen mår bättre av det, personerna som ska in och ur bilen är gladare för värmen
 
Alla har sina egna sätt att slösa bort pengar och energi.
 
Ofta används ju garaget även som verkstad och då vill man definitivt ha det uppvärmt.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Alla har sina egna sätt att slösa bort pengar och energi.
jag bor i ett hyfsat nybyggt område, där de flesta villor har ett pyttelitet garage(6x3) men ingen kör in bilen pga det är fullt med lådor, cyklar, gräsklippare etc. Att inte ha ett garage isolerat är löjligt med tanke på vad isoleringen kostar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.