N Nadasurf_ skrev:
Vår vattenskada tog 2 månader och fixa i kök med golv byte torkning och allt annat så det gick tydligen hyfsat fort då.
Ja, det skulle jag nog säga. Bara att gratulera
 
ta det till arn och sen domstol är väll det enda svaret om dom inte svarar
 
Redigerat:
  • Gilla
Madhul72 och 1 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
[länk]
Ett tips till alla där ute att vara försäkrade i ett lokalt försäkringsbolag som kan komma ut och vara på plats för att kunna se och diskutera åtgärd och lösningar på uppkomna problem med skadereglerar som kan branschen..
Annars tråkigt att höra att din/er vattenskada blev en sk "surdeg"= en skada som går fel i början för sedan bara fortsätta i samma stil, alla blir missnöjda och ingen vill åka tillbaka dit.
 
  • Gilla
Madhul72
  • Laddar…
Börja takta dagligen med huvud entreprenören. Där han får redogöra för plan, vilken entreprenörer som kommer när vad som skall göras och sedan följ upp.
I det här läget är det bara tjat och gnat samt att göra sig obekväm som fungerar
 
  • Gilla
Madhul72
  • Laddar…
ps — vilket försäkringsbolag var det? En liten svartlistning här på forumet skulle inte sitta fel.
 
schnyggve schnyggve skrev:
Börja takta dagligen med huvud entreprenören. Där han får redogöra för plan, vilken entreprenörer som kommer när vad som skall göras och sedan följ upp.
I det här läget är det bara tjat och gnat samt att göra sig obekväm som fungerar
Jobbar stenhårt med den taktiken! Senast igår röt jag i men huvud entreprenören låter golvläggaren hålla i taktpinnen, trots att det är den som orsakat mest skada och försening och det gör mig galen!
Det har gått så långt att jag numera endast har kontakt med h-e VD.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.