R
En anledning till att skaffa en 3D printer? De där plastbitarna är inga problem att kopiera och skriva ut i valfritt material. Förslagsvis ABS eller petg

Eller så kanske det finns någon här på detta forumet som kan tänka sig att rita upp dessa och printa. (y)
 
R RalleB skrev:
En anledning till att skaffa en 3D printer? De där plastbitarna är inga problem att kopiera och skriva ut i valfritt material. Förslagsvis ABS eller petg

Eller så kanske det finns någon här på detta forumet som kan tänka sig att rita upp dessa och printa. (y)
Det där lät ju enkelt men vem ska man vända sig till för att få det utfört? Och hur mycket kostar det?
Mvh Inger
 
Någon som hittat lösning på dessa Santex styrklossar?

Jag kollade runt med några 3D firmor men det är enligt uppgift många timmars arbete för att skapa en mall som man sedan printar från, så låter dyrt... Det var tydligen inte bara att 3D skanna utan måste på massa manuellt ritande.
 
Jag är också på jakt efter nya Santex glidklossar!

Har letat runt i sommar utan någon framgång, varav alla tips är välkomna.
 
  • Gilla
Allan Olofsson
  • Laddar…
G Glidkloss skrev:
Ja, det här var längesen! Men jag letar nu desperat efter sådana glidklossar till Santex skjutdörrar. Santex har gått i konkurs så det lär bli svårt att hitta i dag. Tacksam för tips!
Hej, efter mycket letande:
Santex konkurslager köptes upp av ett företag som heter Seawing, och fördes över till systerföretaget Orsa industrier. Maila info@orsaindustrier.se så löser det sig med reservdelar.
 
  • Gilla
Glidkloss och 1 till
  • Laddar…
K Kaliber91 skrev:
Jag är också på jakt efter nya Santex glidklossar!

Har letat runt i sommar utan någon framgång, varav alla tips är välkomna.
Hej, efter mycket letande:
Santex konkurslager köptes upp av ett företag som heter Seawing, och fördes över till systerföretaget Orsa industrier. Maila info@orsaindustrier.se så löser det sig med reservdelar.
 
  • Gilla
Kaliber91 och 1 till
  • Laddar…
P pmajak skrev:
Hej, efter mycket letande:
Santex konkurslager köptes upp av ett företag som heter Seawing, och fördes över till systerföretaget Orsa industrier. Maila info@orsaindustrier.se så löser det sig med reservdelar.
Det gjorde jag för ett tag sen, men fick till slut svar att säkerhetsklosspaket till Original inte finns kvar längre. Lyckades du få tag i det?
 
Robin Hugo Säterskog Robin Hugo Säterskog skrev:
Det gjorde jag för ett tag sen, men fick till slut svar att säkerhetsklosspaket till Original inte finns kvar längre. Lyckades du få tag i det?
Jag skulle ha glidklossar och det hade de. Likt de på fotona i starten på denna tråd. Vet inte vad säkerhetsklossar är om det är samma sak? ...
 
Jag kan tänka mig att göra ett försök att 3D printa dessa i plast, skicka bilder samt alla måtten så återkommer jag så fort som möjligt.

bitte understreck at hotmail . com

MVH
Bitte
 
S SM7TJC skrev:
Jag lyckades få tag i ett par glaspartier (skjutdörrar på skenor) till "rätt" pris. Grejorna har stått lagrade i några år, och ingen visste egentligen så mycket om dom.
När jag nu äntligen kommit till skott med bygget så visade det sig att det fattas ganska många plastbitar som håller dörrarna centrerade på skenan.
Jag kan inte hitta någon märkning på varken dörrar, skenor eller plastbitar.
Finns det någon här som känner igen plastbiten och kan tipsa om tillverkaren eller var man kan få tag på reservdelar?

[bild]
Dessa delar finns hos Santex i Halmstad som reservdel till SOLUX dörrar och fönster som såldes av flera i skåne men ingen av dem säljer reservdelar så nu fick jag tag i dem hos Santex.se mina dörrar höll plasten i 20år
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.