T
Paul-Staffanstorp skrev:
Jag tror säkert att det är som Marlen skriver också men jag tror inte på "affärsidén" ;)
Vart tog E:t vägen på Marlene Eskilssons namn på sistone?
 
tank77 skrev:
Vart tog E:t vägen på Marlene Eskilssons namn på sistone?
He he... jag har ingen aning faktiskt... fått en känsla av att det stavats med e på slutet... ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Jag tror säkert att det är som Marlen skriver också men jag tror inte på "affärsidén" ;)

affärsidén med rådgivning av renoveringsfrågor och underhåll tror jag inte skulle vara en dum grej faktiskt, många husägare ser ju inte själva när det är dags att börja fundera på nytt tak eller liknande.

men att marknadsföra sig kan bli svårt, däremot som en löpandetjänst där man engång per år gör en besiktning av fastigheten och lägger fram renoveringsråd samt underhållsråd, och då lämnar näringsidkaren ett kostnadsförslag där kunden inte binder sig till att få det utfört.

det tror jag hade fungerat i dom större städerna med generellt högre inkomst samt att det borde kanske kunna falla in under RUT?
 
till saken hör att jag har anlitat killen till 2 projekt. Jag har varit jättenöjd med resultatet men han ska lägga ner firman i den regin som bedrivs nu och gå in mer på konsultbiten.
 
yxxikaxi skrev:
till saken hör att jag har anlitat killen till 2 projekt. Jag har varit jättenöjd med resultatet men han ska lägga ner firman i den regin som bedrivs nu och gå in mer på konsultbiten.
Har du nån kommentar till andra stycket i inlägg 10:

Marlen Eskilsson skrev:
Jag skulle aldrig betala för att en hantverkare ger offerter, det ska de göra gratis.

TS driver ett företag i byggbranschen så jag gissar att han/hon kastade ut den här frågan för att testa en ny affärsidé.

Skulle jag vilja ha hjälp med att ta fram en ordentlig plan på vad som behöver åtgärdas på mitt hus hade jag snarare vänt mig till en byggtekniker/byggnadsingenjör av något slag.
?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.