Martin_B
Martin_B
Som en replik på mitt eget inlägg så gissar jag på att där har suttit ett upphöjt / reglat golv förut som rören löpte under, men som plockades bort innan genomgång + fotografering inför försäljning då det kanske var rötskadat eller något.

Men oavsett är det lite roligt med den bilden - sådant ser man ju inte varje dag precis :)
 
Även snyggt att man pallat upp elementet med några träklossar :)
 
  • Gilla
magda136 och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
Detta är så långt ifrån ett "coolt" hus det kan komma, det är snarare som en ren mardröm, men jag lägger in det här ändå i brist på bättre alternativ (åtminstone vad jag känner till).

Detta är ett typiskt sådant objekt som jag bara ryser för när jag ser på bilderna och tänker hur fruktansvärt mycket det är att göra.
Man kan tro att "ehh, det kanske går att fixa hyfsat snabbt och lätt", men skall man göra det bra, så finns det inga genvägar. Bara till att blåsa ut allt liksom. Det är nog smidigare att bara riva kåken och börja om på nytt, för när man river så stöter man nästan alltid på otrevliga överraskningar och nya hinder uppstår som man måste komma över genom ännu mer ingrepp och arbete eller tråkiga kompromisser.
Nä, jag bara ryser när jag ser bilderna - även om jag sett värre förut.

"Fridhem" står det. Det blir dock ingen fridfull renovering för den stackaren som sätter tänderna i detta objekt!

Försummat rött hus med texten "Fridhem" i snöig miljö som visar tecken på behov av omfattande renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammalt kök i dåligt skick med trasiga skåpsluckor och rörigt golv, behöver renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rörigt och skadat badrum i behov av omfattande renovering med trasiga installationer och flagnande färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsbehov av en förfallen trappa med ojämn färgbeklädnad och exponerat byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum med mögel, slitet trägolv, skadade väggar och en badtunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsbehovande badrum med synlig rördragning, gammal sanitet och sladdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://riksmaklaren.beskrivning.capitex.se/bilder.aspx?guid=4IQBK89QG0CO1NIK&typ=CMVilla&img=all
 
Vafan är det som har hänt där?
 
Intressant att det står att det renoverades vid 2006.
Undra vad som renoverades, krysset på väggen?
Det ser ju ut som någon har spårat ur totalt.
 
Martin_B
stefancrs skrev:
Vafan är det som har hänt där?
Någon som blev hög och sne och gick bärsärkagång? Eller kanske bara fick nog av renoveringarna :D

Har för mig det stod något om att huset har stått obebott, så det kanske är några som har härjat runt där för "skojs" skull?

Inget roligt objekt som sagt. MEN jag har faktiskt sett värre, betydligt värre. 3 gånger så illa kanske. Var ett hus i Älvsered för flera år sedan. Det var riktigt fruktansvärt. Var tvungen att besöka det personligen då jag ändå var i knutarna (är ju rätt nära Ullared/Gekås).
Det var som taget ur en riktig skräckfilm alltså. Allting huller om buller, mögel överallt, taket höll på att rasa igen i källaren då det var helt uppruttet, putsen hade lossnat från fasaden så vatten bara rann in i konstruktionen, trädgården helt igenvuxen... alltså knappt i filmer ser man något sådant. Men det var ju en häftig upplevelse på sätt o vis :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Vafan är det som har hänt där?
Kanske ett fall där Arge Snickaren givit upp. :)
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
Varför gör inte mäklaren en snabb grovstädning innan fotografering? Kanske inte lönar sig när det handlar om förhållandevis lite pengar?
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Martin_B
Krokkodriljo skrev:
Varför gör inte mäklaren en snabb grovstädning innan fotografering? Kanske inte lönar sig när det handlar om förhållandevis lite pengar?
Det står: Pris 195.000 kr
Mäklare tar ofta ca. 5% av försäljningsbeloppet men har dock ofta en minimidebitering på ca. 50.000 kr. Och även om det prutades ner i detta fall eller att kunden fick ett specialpris, så finns det ingen chans i världen att det blir sålt för så mycket att mäklaren skulle kunna tjäna på något han gör överhuvudtaget.
Inte ens i hyfsat skick är det väl värt mer än 1 miljon, vilken ju i så fall skulle vara det belopp (cirka) man måste komma över för att mäklaren skall få mer än minimidebiteringen.

Därför gör mäklaren inte ett handtag, för han får inget extra för det.
Sedan kanske det blir sålt lite snabbare om man anstränger sig för att göra "fint", och mäklaren får ju inte sina pengar förrän det blir sålt (misstänker jag), men han tänker nog att objektet går förr eller senare och han vill inte lägga någon tid på det mer än han har gjort.

Bara på beskrivningen ser man att han har lagt ner minsta möjliga tid på detta objekt. Och jag förstår ju honom. Jag hade inte lagt ner någon tid på det personligen, dock hade jag upplyst säljaren att han bör få så god ordning som möjligt för att objektet skall säljas snabbare åtminstone.
 
Jag hade definitivt lagt en timme eller två för att få bilder som inte är fulla av bråte. Men vad vet jag, mäklarna i Gullabotrakten kanske är överbokade med jobb och inte har tid.
 
Martin_B
Krokkodriljo skrev:
Jag hade definitivt lagt en timme eller två för att få bilder som inte är fulla av bråte. Men vad vet jag, mäklarna i Gullabotrakten kanske är överbokade med jobb och inte har tid.
Varför?
 
Martin_B skrev:
Varför?
Kanske för att bli av med huset snabbare. Det är nog omsättning av objekt som är viktigast, inte slutpriserna.

Sen varför säljaren inte har tömt huset på skit är ju en gåta, de har faktiskt pengar att tjäna på det.
 
För att om man inte är fullbokad på annat så är alternativkostnaden liten och kan man få en enda extra intressent så kan det betala sig flera gånger om, och/eller sälja det snabbare. Nu ser det ut som obehöriga gått loss i huset och det är onödigt att visa i annonsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.