J Johan A Bergqvist skrev:
Hej, Har stalkat forumet rätt länge. men det här blir mitt första inlägg! Har efter att ha följt några wadkin restaurerings trådar blivit sugen själv. Men har svårt att hitta någon till vettigt pris. Har ni möjligen några tips )förlåt om jag kapar tråden)
Kan inte ge andra tips än att idogt följa de olika auktionssajterna samt blocket. Här är några av de sidor jag brukar kolla av.
https://psauction.com/se_sv
https://www.klaravik.se/
https://tovek.se/
Just nu finns det faktiskt en Wadkin Bursgreen AGS 10 på ps auktioner. Fast klyvkniv dock.
 
V vectrex skrev:
Kan inte ge andra tips än att idogt följa de olika auktionssajterna samt blocket. Här är några av de sidor jag brukar kolla av.
[länk]
[länk]
[länk]
Just nu finns det faktiskt en Wadkin Bursgreen AGS 10 på ps auktioner. Fast klyvkniv dock.

Hej, ja jag såg den på Ps men är rätt osäker när den inte har klyvkniv som följer sågklingan.
 
Det blir ju lätt lite jobbigt om man vinklar bladet... ;)
 
  • Gilla
Johan A Bergqvist
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Det blir ju lätt lite jobbigt om man vinklar bladet... ;)
Sant! Kanske ska slå till på denni alla fall ;)
 
Renoverad gammal stenbergare i grönt med metallarbetsbänk i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fixade till en gammal stenbergare, och fick mersmak ;)
 
  • Gilla
Lambr1
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Det blir ju lätt lite jobbigt om man vinklar bladet... ;)
Vet inte om du var allvarlig, men den följer med lutningen av klingan (tror jag åtminstone). Däremot inte upp/ner vilket gör att den hamnar väldigt långt bak för alla snitt där inte klingan är i sin högsta position.
 
Nej jag var inte allvarlig, jag föll för frestelsen att skoja till det lite. Tack för förklaringen av funktionen! Kul att följa renoveringen som blivit mycket lyckad.
 
B badtastex skrev:
Nej jag var inte allvarlig, jag föll för frestelsen att skoja till det lite. Tack för förklaringen av funktionen! Kul att följa renoveringen som blivit mycket lyckad.
Detta är dock inte min tråd! :D
 
Hej på er! Akut platsbrist i garaget gör att sågen i tråden är till salu för 3000 kr. Kvar att göra: montera bordet, renovera och montera anhållet, montera klyvkniv. Inte rocket science direkt men du bör ha lite koll.
Gjort och bytt:
Blästrad och lackad (lastbilslackerare, inte utställningsfinish)
Nya lager i motorn
Nya kablar i motorn
Nya lager i spindeln
Ny motorbrytare med nollspänningsutlösare
Medföljer kapbord för sidomontage
Finns i Uppsala
(Jag ska göra iordning en Ejca TKS30 och behöver utrymme.)
Ring på 0708974450. (Kolla upp Verktygens värld på Facebook så finns en film där motorn går.)
 
L Lambr1 skrev:
Hej på er! Akut platsbrist i garaget gör att sågen i tråden är till salu för 3000 kr. Kvar att göra: montera bordet, renovera och montera anhållet, montera klyvkniv. Inte rocket science direkt men du bör ha lite koll.
Gjort och bytt:
Blästrad och lackad (lastbilslackerare, inte utställningsfinish)
Nya lager i motorn
Nya kablar i motorn
Nya lager i spindeln
Ny motorbrytare med nollspänningsutlösare
Medföljer kapbord för sidomontage
Finns i Uppsala
(Jag ska göra iordning en Ejca TKS30 och behöver utrymme.)
Ring på 0708974450. (Kolla upp Verktygens värld på Facebook så finns en film där motorn går.)
Typiskt! Vi flyttar till nytt hus om ett par månader, men innan dess är det omöjligt att köpa in sådant här. Annars hade jag absolut varit intresserad.
 
Shakula Shakula skrev:
innan dess är det omöjligt att köpa in sådant
Men du måste ju passa på att köpa nu medan du har pengar kvar... ;)
 
Shakula Shakula skrev:
Typiskt! Vi flyttar till nytt hus om ett par månader, men innan dess är det omöjligt att köpa in sådant här. Annars hade jag absolut varit intresserad.
AGS10an går enkelt att dela i mindre beståndsdelar (som man kan bära på egen hand), du får enkelt in den i ett källarförråd eller nåt så länge.
 
Jag går och hoppas att frakt till Halmstad ska gå att lösa :)

Ola, kan du cadda in en såg till?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Jag går och hoppas att frakt till Halmstad ska gå att lösa :)

Ola, kan du cadda in en såg till?
Inga problem. Det bra med ags10an är att jag redan har hela swingarmen och området kring klingan detaljcaddad.:)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Inga problem. Det bra med ags10an är att jag redan har hela swingarmen och området kring klingan detaljcaddad.:)
Allt inte löst än så återkommer när det är verklighet. Men kanske går det att hänga den i taket i swingarmen mta på golvbristen..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.