erik_n skrev:
Missat denna tråden fullständigt! Ser ut att kunna bli riktigt bra det här!

Jag är riktigt nöjd med hur det blev med infälld tv!

Ang spottar i fönstren så har jag kört 2 st små LED spottar från Jula i varje fönster, jolly-drivare med 0-10v dimmers. Blev riktigt bra.

Följer dig med spänning, att se ditt projekt ger energi att ta tag i sina egna! Kämpa på!
Såg ditt inlägg igår, blev bara mer säker att vi gjorde rätt val att fälla in TV:n!
Har för övrigt följt dit projekt i säkert ett år! Är grymt impregnerad! :)

Kan det vara dessa du kör med?
http://www.jula.se/led-downlight-1-8-w-ip44-20-3-pack-423276
ImageUploadedByByggahus.se1357078550.502084.jpg

Känns stor att höra när det kommer från Mr: fastbuilder him själv!!

Du får gärna knäppa kort hur det lyser på kvällskvisten!
 
sjöström skrev:
Såg ditt inlägg igår, blev bara mer säker att vi gjorde rätt val att fälla in TV:n!
Har för övrigt följt dit projekt i säkert ett år! Är grymt impregnerad! :)

Kan det vara dessa du kör med?
[länk]
[bild]

Känns stor att höra när det kommer från Mr: fastbuilder him själv!!

Du får gärna knäppa kort hur det lyser på kvällskvisten!
Haha mr fastbuilder... :wow: Den va kul! Själv har jag ångest över att jag inte håller på oftare...

Nope, det är dessa. Det va en kampanj på dem för nått år sedan så jag köpte 15 paket för halva priset.
http://www.jula.se/minidownlight-led-3-pack-423229

Självklart kan jag ta ett par bilder, får se om jag kommer ihåg det ikväll.
 
Sådär! Då blev familjen 48cm längre.. Denna gång var det inte ett vattenpass, utan en liten flicka som ska heta Lilly :)
 
  • Gilla
Tippen
  • Laddar…
Grattis :)
 
Stort grattis! Vi är också i väntans tider, bara några dagar kvar nu!
 
Grattis! Skönt, 10 dagar ledigt att bygga då ;)
 
  • Gilla
sjöström och 1 till
  • Laddar…
Stort grattis! :D
 
erik_n skrev:
Grattis! Skönt, 10 dagar ledigt att bygga då ;)
För mammans och babyns skull är det smartare att ta 20 halvdagar och jobba hlavtid, så att de får förmiddagen på sig att sova ikapp. Talar av personlig erfarenhet ;-)
 
Anna_H skrev:
För mammans och babyns skull är det smartare att ta 20 halvdagar och jobba hlavtid, så att de får förmiddagen på sig att sova ikapp. Talar av personlig erfarenhet ;-)
Eller så turas man om med nätterna också :) jag har flaskmatat båda mina barn nattetid och byggt hus dagtid :) funkar klockrent! Tills man går in i väggen och ringer arga snickarn ;)

Jag måste nog erkänna att det va en hel del ironi i mitt första inlägg och ger TS ytterligare ett råd att passa på att hänga med lillplutten så mycket det bara går! Dom växer upp på tok för fort!
 
erik_n skrev:
Grattis! Skönt, 10 dagar ledigt att bygga då ;)



Anna_H skrev:
För mammans och babyns skull är det smartare att ta 20 halvdagar och jobba hlavtid, så att de får förmiddagen på sig att sova ikapp. Talar av personlig erfarenhet ;-)
Ja, tänk att få 10 dagar ledigt för enbart att bygga! :rolleyes:

Men så ser inte livet ut just nu, ägnar nästan all vaken tid till barnen, i synnerhet 2-åringen då jag själv inte hunnit utveckla brösten så pass att det kommer mjölk ur dem, jag satsar mer på chipstuttar! Sen är jag faktiskt ledig ändå till slutet av februari, så ska väl hinna klämma in lite byggtid mellan babybecken och pulkåkning :)

Men började ikväll att skissa upp något som ska likna en elritning, fast jag knappt har en aning hur man gör :)

Nu ligger man i sängen bredvid en 50h gammal unge och livet känns rätt bra ändå! (y)
 
MaWa71 skrev:
Grattis :)
Tackar så mycket!


simpa81 skrev:
Stort grattis! Vi är också i väntans tider, bara några dagar kvar nu!
Lycka till! Fast det var andra för oss så kändes det lika overkligt att komma hem med en unge den här gången också!




lorens skrev:
Stort grattis! :D
Tackar Lorenzo! Träffade din kollega på Sunderbyn (BB) igår! Han lät taggad på att börja om ;)
 
sjöström skrev:
Tackar Lorenzo! Träffade din kollega på Sunderbyn (BB) igår! Han lät taggad på att börja om
[bild]
Jag förstår att han längtar efter mig och är less vara hemma som nybliven fader! ;)
 
Blev så jävla less att se på det nya fönstret i gammla delen utan smyg och foder varje gång man satt sig för att se tv..

1358430714932.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så jag åkte i går eftermiddag till byggvaruhuset och köpte lite list..

1358430922228.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nåja, det ser lite bättre ut om än det är provisoriskt innan vi har flyttat ut i nya delen..
 
Stiligt! Ser bra ut med LED:arna i smygen också.

Fint med lite Bamse också, noterade till grabbens förtjusning att det finns på Netflix.
 
simpa81 skrev:
Stiligt! Ser bra ut med LED:arna i smygen också.

Fint med lite Bamse också, noterade till grabbens förtjusning att det finns på Netflix.
Tackar! LEDarna är från Clas Ohlsson som blev ett litet panikköp. Dessa har 45 graders spridningvinkel Skulle faktiskt behövt något bredare för att fylla hela nederkanten. Men det var bra att få testa innan dom riktiga ska in!

Bamse är juniors favorit, bra att slå igång ibland när inte mamma eller pappa har tid att leka med bilar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.