P-J skrev:
Jag har satt in en tumlare och har stänger i taket för sånt jag inte vill tumla.
[bild]
Detta tyckte jag var snyggt. Kan du lägga till en bild på hur stängerna sitter fast i taket?
 
Vanliga gardinstänger och hållare från Ikea, den grövre varianten. Håller inte för pull-ups, men väl för lakan och handdukar.
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tildahl
  • Laddar…
P-J skrev:
Vanliga gardinstänger och hållare från Ikea, den grövre varianten. Håller inte för pull-ups, men väl för lakan och handdukar.
...och hållarna sitter på en bräda som i sin tur fäster i takstolarna.
 
Anna H. Önskar dig all lycka och framgång med mysigt umgänge med blöt tvätt hängandes från taket. Där man får ha karta och kompas för att ta sig fram. I min tvättstuga hänger ingenting i taket. Räcker fin fint med ett torkskåp för 2 vuxna och 2 barn Ha det bra, jag loggar ut från denna diskussion!
 
Per i Hamrånge skrev:
Anna H. Önskar dig all lycka och framgång med mysigt umgänge med blöt tvätt hängandes från taket. Där man får ha karta och kompas för att ta sig fram. I min tvättstuga hänger ingenting i taket. Räcker fin fint med ett torkskåp för 2 vuxna och 2 barn Ha det bra, jag loggar ut från denna diskussion!
Vad var det du inte förstod med meningen "Här hängs inga lakan alls, de torktumlas. Går ju inte att ha badrummet fullt med blöt tvätt."?
Det är inte alla som har lyxen att ha tvättstuga. De grannar som inte torktumlar har hallen full med torkställningar när de har tvättat. Från början fanns faktiskt torkskåp i badrummen. Tillsammans med tvättmaskin, VVB, badkar, tvättställ och toalett blir det rätt fullt. Och när allt det är i badrummet är ett torkskåp som inte används som torkskåp något man väljer att prioritera, det finns inte en chans att dina tre uppsättningar lakan torkar på mindre än ett dygn i badrummet om inte skåpet är på. Då är torktumlaren mycket bättre.

Men hade jag plats skulle jag ha 8 tvättlinor på andra sidan pingisbordet i källaren, där bakom bastu-loungen och hobbyrummet, bredvid matkällaren och snickarverkstaden.
Tyvärr är min källare lika obefintlig som min grovingång och min tvättstuga. Så torktumlare it is.
 
  • Gilla
Hallerudsbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.