Vi har tyvärr bara en extra toalett, så de blir till att åka iväg o duscha. Räknar med två till tre extra dagar för att ta upp golvet och riva kaklet. Förra gången hade vi inte ens toa så de blev till att springa till grannhusets källaren.
 
J
Det finns inga genvägar till ett bra slutresultat. Det enda rätta är att riva ut allt och bygga upp från scratch. Det tar tid att få saker och ting ordentligt utförda.
 
Jag skulle vilja lägga till ett argument ytterligare mot att "rispa" kaklet med vinkelslip. Vinkelslip skall man undvika inomhus. Det blir något så överdj...gt med damm. Om du tänker på dammolnet när World trade center rasade, så vinner din vinkelslip flera gånger om.

Om du kör vinkelslipen i badrummet så kommer du att hitta slipdamm i sängen i sovrummet i flera månader frammåt, och du kommer att hitta slipdamm i frysen, i kylskået, överallt där det bara "inte kan" komma in. Det enda som funkar någorlunda är att göra som asbestsanerarna som bygger ett tält över arbetsplasten och skapar ett undertryck därinne.

Det kommer visserligen att bli mycket damm överhuvudtgate från ditt badrummsbygge, men inte i klass med damm från en vinkelslip.
 
  • Gilla
Andezzz
  • Laddar…
Jag överdrev kanske något lite i jämförelsen med World Trade center, men bara lite.
 
  • Gilla
Andezzz
  • Laddar…
T
hempularen skrev:
Jag överdrev kanske något lite i jämförelsen med World Trade center, men bara lite.
Och en ganska unken jämförelse:x

Om jag hade varit du hade jag modererat bort det.
 
Jag vet nog allt om att bo i damm. Har mer eller mindre bott i lägenheten under hela totalrenoveringen. Stänger man dörren när man river samt sätter tejp i valvet mellan hallen som angränsar och nästa rum. Har turen att badrummet ligger nära ytterdörren här så de blir lätt att rulla ut soptunnan som jag tänkte lägga kaklet i.
 
Unken jämförelse? Vafan lägg av, vi lever inte bland regnbågar.
 
  • Gilla
Andezzz
  • Laddar…
T
Robinvvs skrev:
Unken jämförelse? Vafan lägg av, vi lever inte bland regnbågar.
Nja, mycket mera harmlösa saker brukar modereras bort i detta forum därför är det förvånande att en moderator kommer med ett sådant smaklöst inlägg.

Men visst att skoja om döda amerikanare är ju inte så farligt i jämförelse med andra vissa nationaliteter.
 
Jag tycker man ska kunna skämta om allt :). Först sörjer man, sedan skämtar man. Fast nu vill jag inte vandra iväg för mycket ;)
 
  • Gilla
Andezzz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.