Hur fort går den nuförtiden?
 
Den går för det mesta upp till 30km/h eftersom det är en moped klass II som är typad innan 2003.
Sen har det nån gång hänt att jag kört 90km/h enligt hastigehetsmätaren, men då på avlyst tävlingsområde......:cool:
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 4 till
  • Laddar…
Ikväll åkte både lykthuset och den nysvetsade plåten till framgaffeln in i blästerskåpet för att få en rå yta och bättre vidhäftning för färgen.
Sen fick plåten en omgång silver fälgfärg och lykthuset fick 2k slipgrund.

IMG_0967.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det blev inte så mycket bilder från den här uppdateringen, den nya lamphuset är redan lackat och monterat tillsammans med det nya styret.
Jag blev i alla fall mycket nöjd med den nya "stuket" :)

022.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
bordercollie skrev:
Hej, snygg och smakfull renovering,intressant med "motorbågen/vaggramen" kul att det finns fler Zûndapp-fantaster på bygga hus.se ... Jag har precis skruvat ihop min renoverade KS100 67/68, väntar på fler bilder. från din renovering ...![bild]
Här rycks det i nostalgiska strängar. Som bilden visar fast m blå tank såg min nu länge bortforslade Zundapp moppe ut. 67 m krökt topplock. Vad den kostade att hålla. Nuförtiden är bara några aktier i Harley Davidson den enda trösten. Lycka till.
 
Gabbe, vad har du för lackeringsutrustning?
 
Inget avancerat.
En billig spruta med lite större munstycke för slipgrund och en lite dyrare variant för bas och klarlack, båda inköpta på Biltema.
Kompressor med tryckregulator och sen gäller att blöta ner golvet för att försöka binda så mycket damm som möjligt. Helt dammfritt blir det dock aldrig vid "garagelackering", men ev. dammkorn går oftast att polera bort när lacken härdat.
Sen gäller det såklart att ha bra belysning och öga för hur lacken lägger sig.
 
G Gabbe1 skrev:
Dåligt med uppdateringar på sistone.
Jobb med ett uthus och lite minisemester har tagit en del tid, men jag har faktiskt jobbat en del med mopeden oxå.
De flesta detaljer har blästrats färdigt och fått ett lager 2-k slipgrund, fälgarna med tillhörande detaljer har även våtslipats och lackats metallic + 2k klarlack så dom är färdiga, färgvalet blev Volvo 426 silver metallic som jag tycker passar bra till fälgarna.
En leverans från tyskland dök upp med nya slangar och fina landsvägsdäck, givetvis en storlek bredare däck bak än fram ;)
Förutom detta så har jag fixat motorbågar till ramen, jag tycker Zundapp 517-serien blir mycket snyggare och häftigare med motorbågar, dessutom ska jag använda dem för att skruva det undre motorfästet i.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Finns det någon skiss eller ritning med mått och sådant på motorbågarna så skulle jag bli glad om du kunde maila till mig. ronjo@hotmail.com.
 
Välkommen till forumet!
Tyvärr varken har eller hade jag några skisser eller ritningar på dessa bågar. Jag köpte ett rör och fick låna en rörbock och sen improviserade jag fram något som passade bra och såg snyggt ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.