Anledningen är att jag vill ha nivån där vattnet rinner ut högre än vattennivån i tvättmaskinen.
Även tvättmaskinstillverkaren rekommenderar att det är mellan 600-900 mm över lägsta nivån på tvättmaskinen.
Men tror att det går att ha lägre men vill ändå vara på den säkra sidan.
Ja det är en fördel med att ha öppna ben. Lätt och komma åt och städa. Man ser lätt om det läcker med.
 
Ska kolla in alternativet du föreslog från IKEA. Såg inte att det var skåplucka till men borde finnas.

Är det någon form av bänkskiva du lagt ovanpå skåpen och ställt maskinerna på?
 
Snyggt jobbat, nu bev man sugen på att dra igång nästa projekt ;)
 
Är du nöjd med alla val du gjorde?

Precis klar i vår tvättstuga med klinker, kakel och väggar och ska beställa inredningen från IKEA senare i sommar.
 
Jag kan inte komma på något just nu som jag är missnöjd med.
Nu har jag inte luckor till alla skåpen saknar 2 st luckor innan det är helt klart.
Men sett till helheten är jag väldigt nöjd och skönt och fått upp tvättmaskinen och torktumlaren från golvet.
 
Vädigt fint, ser fram emot slutresultatet!
 
Hur gjorde du bakom skåpen för TM och TT? Läste något om en regel, var det för att få plats att dra avlopp och vatten?
 
Så snyggt det blev, jag har en fråga dock, hur mycket av det som gjort i tvättstugan får man lov att göra själv, dvs inte certifierat personal. t.ex elementet ser ju mycket nytt ut med rördragningen och allt, samt ser att ni hade av elkontakten, får man sätta tillbaka den igen.

Allt naturligtvis under förutsättning att det är fackmannamässigt gjort :)
Blev ju sugen på att gå ner och börja riva i vår egen tvättstuga, då den är lite i stil med vad du hade innan :)
 
Du får göra allt utom el men läs på så du gör rätt. När det gäller elen får du göra underhåll enkelt förklarat men inte nyinstallation. Du får alltså ta av ett uttag (för att kunna jobba eller för att spraya själva uttaget) och sätta tillbaka. Du får byta en lampknapp eller uttag men inte installera något nytt
 
Hej igen.
Jag har gjort allt utom elen. Har pratat med elkillen hur han ville ha det och så har jag fräst spår i väggen och dragit tråd i rören. Men sen har han kopplat in det.
VVS gjorde jag själv. Men det man ska tänka på när man gör det själv är att man har kollat vad som gäller och fördelen jag har med VVS är att det är synliga rör vilket gör att man ser snabbt om det skulle vara någon läcka.

Regeln jag satte upp på väggen var för att skåpen skulle få stöd av den baktill. Sen har jag ben framtill.
Bakom TT och TM har jag inte gjort något mer än satt eluttag bakom som dom är kopplade till.
 
Så nu börjar det bli klart i tvättstugan och i det andra rummet.
Saknas några skåp men annars börjar det närma sig slutet nu. :)
Har slipat ner alla väggar och putsat om dom och målat med silikat sen lagt klinkers på golvet.
IMG_0705.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0706.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0707.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Trevligt, ser ju bra ut det där.
 
Underbar tvättstuga, perfekt inspiration för framtida bygget i tvättstugan! :D Tack för att du delat med dig!
 
  • Gilla
Mangepange2
  • Laddar…
lorens skrev:
Underbar tvättstuga, perfekt inspiration för framtida bygget i tvättstugan! :D Tack för att du delat med dig!
Tackar så mycket. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.