BirgitS
H Hammarman skrev:
Kanske måste flytta dörröppningen isf.. eller fönstret :D
Det kan vara knepigt att få till fallet när duschen är precis vid dörren eftersom tätskiktet vid tröskeln ska vara 2 cm högre än golvbrunnen. Går visserligen att vika upp tätskiktet mot en högre tröskel men knepigare blir det.

Elementet kan väl flyttas, t.ex. stå till vänster om rören, om duschen är till höger. Det finns som sagt lösningar på problemet med fönstret.
 
Kommer jag ens kunna "sänka ner" en golvbrunn där röret till bidé kommer upp? Annars måste ju golvet upp ännu mer.. kan ju gärna lägga klinkergolv men känns knepigt om badrummet har golvhöjd alltför högt över golvhöjden i hallen.

Om jag flyttar toalett måste nytt avlopp dras va? Dvs röret till bidé är väl för litet.
 
BirgitS
Jag vet ju inte hur ditt golv är uppbyggt och därmed hur lätt det är att förankra en golvbrunn där. Man kan inte ansluta en toalett till ett avlopp för bidé. Klinker och kakel kräver stabila väggar och det är vanligt att man behöver komplettera med fler reglar.

Har du läst på om branschreglerna för Säker vatten och de från BKR (kakel, klinker) resp. GVK (plastmatta)?
Om inte behöver du göra det.

Det blir rätt rörigt när du sprider ut dina bilder och frågor i tre trådar som egentligen gäller andras badrum. Jag föreslår att du kontaktar en moderator för råd om vad som bör göras.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Jaha jag trodde man föredrog existerande trådar framför att man skapar nya, tack.

Själva reglementet ska nog gå bra i slutändan bara jag lyckas bestämma mig för var dusch och så ska vara öht. De flesta andra små badrum verkar långsmala med inredningen ”på rad”
 
BirgitS
H Hammarman skrev:
Jaha jag trodde man föredrog existerande trådar framför att man skapar nya, tack.

Själva reglementet ska nog gå bra i slutändan bara jag lyckas bestämma mig för var dusch och så ska vara öht. De flesta andra små badrum verkar långsmala med inredningen ”på rad”
Det beror ju lite på ämnet men det är ju inte meningen att man ska ställa samma frågor i tre trådar i alla fall.

Reglerna kan påverka hur du ska planera ditt badrum och dessutom får du veta t.ex. hur mycket av vägg- och golvkonstruktion du behöver göra om.
 
  • Gilla
Hammarman
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.