Nej ingen ångspärr på ett såpass gammalt hus. Det ska andas. Kör bara med papp emellan det får räcka.

Eller tycker du det låter dumt?
 
Vet faktiskt inte, var mest ute efter att höra hur du tänkt. :)

Har själv ett gammalt hus med självdrag och det blir någon form av hybrid när vi isolerar vinden. Plast, fast inte heltätt, det får läcka lite här och där. Det är helt enkelt inte möjligt täta överallt och jag har fått för mej att det är bättre så.
 
:) Blir ungefär samma här. Har sett många gamla hus med ditsatt plast och det ser inte fint ut. Så kör utan i detta fallet.
 
Intressant projekt, väntar med spänning på fortsättningen.
 
Har själv ett gammalt hus med självdrag och det blir någon form av hybrid när vi isolerar vinden. Plast, fast inte heltätt, det får läcka lite här och där. Det är helt enkelt inte möjligt täta överallt och jag har fått för mej att det är bättre så.
Jag har fått för mig precis tvärtom, att om man ändå kommer få hål i plasten så är det bättre att inte ha någon plast alls, eftersom koncentrationen av fuktigluft kommer vara högre där hålen finns, och då är det bättre att det släpps ut lite överallt än mycket på några få ställen...

- M
 
Update. Sovrummet har fått gipstak och målats i taket. Kommer mer bilder ikbäll. Vi ska börja städa ur resten av huset.

Dock är sista grejerna från lantmäteriet nu satt till 15 jan så väntar fortsfarande på det =(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.