Ja det tär på krafterna att renovera, men det känns ju desto skönare när man är klar sen också :)
 
  • Gilla
Rennoly
  • Laddar…
jag är också en sån som gärna river ner gamla garderober/förvaring just för att få mer yta, men man kan inte komma ifrån att man kommer behöva förvaringen hur man än vrider och vänder sig :) så tycker du borde köra på en walk in closet mellan vardagsrum och sovrum som någon nämnde innan
 
  • Gilla
Rennoly
  • Laddar…
Jag tänkte jag kunde börja med att visa hur det ser ut i köket i dagsläget:

2015-05-07 16-08-04.jpg

Jag är riktigt nöjd! Några saker jag är lite glad att jag valde:

- Vitrinskåp istället för hyllor. Riktigt snyggt!
- 60cm diskmaskin. Denna har möjlighet att diska endast halva maskinen om man inte kan fylla hela.
- 90cm underskåp under diskhon/spishäll istället för ett mindre underskåp.
- Ugn/mikro i högskåp.

Just nu har det tagit lite stopp i köket eftersom vi har haft beslutsångest kring bänkskivan. Vi har beställt måttagning, men är osäker på om man ska köra på Carrara Quartz eller Carrara Marmor. Vi har i alla fall en tillfällig bänkskiva under tiden som kostade ca 600kr (!) på Hornbach.

2015-05-07 16-15-04.jpg

Marmor är så himla fint. Jag vet bara inte om det är så praktiskt (med tanke på att jag har redan lyckats få bruna ringar på fönsterbänkskivan i vardagsrummet från en blomkruka). Nedan kan ni se en bild på Carrara Quartz:

2015-05-07 16-18-57.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att bänkskivan har installerats kommer vi att kakla väggen och sätta upp Smeg fläkten när den nu kommer (leveransförsening). Vi kommer även att installera spottar i och under överskåpen. Den snygga mikron kommer eventuellt att ersättas med en Smeg mikro i samma stil som ugnen. Det finns inget på andra av sidan av rummet eftersom vår kyl/frys är försenad (väntat i snart 7 veckor). Förhoppningsvis har vi fått hem den imorgon och kan börja leva som normala människor igen!
 
Redigerat:
Det ser väldigt bra ut. Köket passar perfekt stilmässigt tycker jag.

Så farligt har det ju inte dragit ut på tiden mot tidplanen, bara ca 125% :p
 
  • Gilla
Rennoly
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.