Bra jobbat!! 👍
Jag föreslår inte bredsplacking i källare, varken med gipsputs eller spackel pga fukt.
Ojämnheter i källare kan komma att se bra ut, ha is i magen tills färgen är på. Jag tycker i många fall att en ojämn yta just i källaren är snyggt.
En bild på det här då..?

Själv har jag gipsputsat tak idag, det finns så mycket roligt att göra 😂
 
Såhär ser det ut nu!! Kan man kanske dra på ytterligare ett lager puts / finare puts??
En ojämn putsad vägg med spår av spackling och ojämnheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ojämnt putsad vägg med synliga lager och en radiator framför, i ett rum med träpaneltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Å helvete vad det ser ut. :x Det verkar ju finnas plats för ett andra lager men frågan är om du kanske ska kolla med nån murare?
 
  • Gilla
Wicke666 och 2 till
  • Laddar…
Jag tror du behöver fler lager. Detta tror jag utifrån hur murarna som putsar om vår fasad gör. Utöver ett par lager med rena reparationer och utfyllnad av ojämnheter så verkar det bli två lager puts. Finns det ingå murare på byggahus som kan skriva en putskurs?
 
Ja, följ videon så kommer det bli bra.
 
Nu ska vi inte skrämma bort jesper, han gjorde så gott han kunde. men som sagt han har lagt på för tunnt. ett bra tips är ju att spika fast ett par tunna ströläkt som man kan ha för o veta hur mycket man ska fylla på med puts, sedan rakar man bara av mellan läkten så det blir jämt. sedan lägga i där det saknas.
 
Spika inte fast putsribborna utan gör precis som på filmen annars blir det bara skit när dom ska bort och framförallt svårt att justera så att dom är i lod.

I övrigt visar filmen alla momenten för en lyckad putsning, men sen finns det något som kallas yrkesskicklighet. Man blir inte murare av att titta 2 minuter på en film utan det krävs träning eller det som var lärlingstid för i tiden.
 
Haha ja men jag håller med, det se helt galet ut.

De där med ribbor verkar smidigt.

Dock så var pusten ca 1cm+ innan o jag har max fått 5mm tjockt nu. Sen är de som någon sa de handlar om skicklighet. Detta var ett tappert försök att göra nåt jag aldrig gjort :)

Jag har på sin höjd bredspacklat några väggar och de blev skit bra men långt ifrån så svårt som putsning!!

Men men jag ska ge de en omgång till, de är väl bara att lägga på mer puts eller ska man vänta tills de torkat ordentligt först?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.