M mrsmitch skrev:
Vi har kört snabbklor en ggr per vecka för vi verkar ha en bakterie i vårt vatten som Biocool ej biter på. Men det har inte påverkat aluminiumet. Har kört så sen i höstas. SVenska badtunnor har ändrat sina instruktioner nu så det är ok med lite klor. kloret i sig tar ej hand om grumligheten. Men det löste sig med biocools Clear my poolwater.
Okej, det är ändrat. Intressant. Då blir det till att läsa på igen då. Tack för svar
 
M mrsmitch skrev:
Vi har kört snabbklor en ggr per vecka för vi verkar ha en bakterie i vårt vatten som Biocool ej biter på. Men det har inte påverkat aluminiumet. Har kört så sen i höstas. SVenska badtunnor har ändrat sina instruktioner nu så det är ok med lite klor. kloret i sig tar ej hand om grumligheten. Men det löste sig med biocools Clear my poolwater.
vi kämpar också på med vårt vatten. Får man fråga vilket snabbklor du använder?
 
M Matte1111 skrev:
Vi har kört detta men upplever inte att det blir mycket bättre. Sen tillkommer om man läser instruktionen på Biocools medel ska det tillsättas X antal dl efter varje bad dvs att åtgången blir ganska hög och ett evigt baltande med desinfektionsmedel. Du har inte testat aktivt syre? Jag har fått för mig att det är mer "klipp" i detta?
Ok, låter intressant med snabbklor och aktiv syre. Vilka säljer det? Är det samma sak som ”Spa klor tabs 10” från pool-fritid.se? Jag tänkte använda det i början istället för Biocool’s medel, så jag har det hemma redan.

Tycker att det har fungerat bra med Biocool, men det blir ju lite dyrt om man badar ofta.
 
Christer63 Christer63 skrev:
Ok, låter intressant med snabbklor och aktiv syre. Vilka säljer det? Är det samma sak som ”Spa klor tabs 10” från pool-fritid.se? Jag tänkte använda det i början istället för Biocool’s medel, så jag har det hemma redan.

Tycker att det har fungerat bra med Biocool, men det blir ju lite dyrt om man badar ofta.
Jag har tre barn så tunnan fungerar mest som pool. Jag har inte koll på märkena men upplever som sagt att biocool blir för dyrt. Biltema har ett kit som dom kallar för klorfritt någonting. Aktivt syre körde jag när vi hade vanlig pool men fick en reaktion med vattnet då vi har mycket järn. Vattnet blev brunt dag två... Ett evigt tvättande av filter men till sist blev det rent.
 
N Ntom skrev:
vi kämpar också på med vårt vatten. Får man fråga vilket snabbklor du använder?
Köpt på biltema.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.