Kan man få bort det gula?
 
Kanske, men du får nog gnugga på bra, vi använder oftast såpa.
 
Gnuggar du med något specifikt?
 
H huggan skrev:
Jag har hört att ångtvätt funkar jättebra, bara vanligt vatten fast varmt. Kärcher har någon modell vet jag.
Funkar ej. Har provat.
 
D Daniel_2022 skrev:
Kan man få bort det gula?
Hur har det gått med rengöringen av ert kakel, har ni fått bort det gula?
 
Hej!
Nej.
Undrar om man kan våtslipa bort det? Det går inte bort med såpa...
 
okej. Jag vet inte heller. Funderar på att våtslipa för att få bort fläckarna och sen impregnera på nytt. Men hade gärna velat veta om någon gjort detta med gått resultat först
D Daniel_2022 skrev:
Hej!
Nej.
Undrar om man kan våtslipa bort det? Det går inte bort med såpa...
D Daniel_2022 skrev:
Kan man få bort det gula?
 
A Andrea Labra skrev:
okej. Jag vet inte heller. Funderar på att våtslipa för att få bort fläckarna och sen impregnera på nytt. Men hade gärna velat veta om någon gjort detta med gått resultat först
Det har jag gjort med bra resultat. Våtslippapper 1200 eller finare. Bara att gno på och sedan impregnera om.

Lycka till.
 
J JoFor skrev:
Det har jag gjort med bra resultat. Våtslippapper 1200 eller finare. Bara att gno på och sedan impregnera om.

Lycka till.
Tack för svar!

Får prova mig fram
med våtslippapper! Hoppas på bra resultat. Just nu är golvet flammigt och får aldrig en fin finish..Vilken impregnerings använder du efter? Vi har Melleruds impregnering där hemma men det finns kanske något annat man kan använda? Annars kör vi på den igen.
 
J JoFor skrev:
Det har jag gjort med bra resultat. Våtslippapper 1200 eller finare. Bara att gno på och sedan impregnera om.

Lycka till.
Har du någon bild på ditt klinker, så man kan få se hur det ser ut? ev före bild?
 
A Andrea Labra skrev:
Har du någon bild på ditt klinker, så man kan få se hur det ser ut? ev före bild?
Hej. Jag bor inte kvar o huset så tyvärr inte. Plattan såg ungefär ut som bifogad.
 
Modern duschhörna med svart ram, vita kakelväggar och mönstrat golv. Glasväggar, svart duschset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.