K kizamal skrev:
Hej!!
Har du hunnit montera dina fönster än? Hur blev resultatet? Någon bild kanske☺️?
Nej tyvärr kommer det ta ett tag. Vi har en hel del att göra innan de ska på plats.
 
J Jonas Kenntoft skrev:
Här är bild på tröskeln
[bild] [bild]
Är lite besviken på spröjsen, tomrum mellan inner och ytter spröjs. Är van att man har löstagbar bara på utsidan (från hemfint se) men men man vänjer sig....[bild]
Gräver upp en gammal tråd.. Jag ser att du också beställt "packer" på tröskeln, alltså den vita träbiten som sitter under. Var det ett medvetet val? Att ha något att montera tröskelblecket på är väl fint, men hur löser man det snyggast från insidan? Packern är 18 mm hög och tröskeln svävar i luften om man inte lappar igen det. Aldrig sett detta förr på en tröskel och nu ska jag snart börja montera. Fin dörr i övrigt.
 
C Cyanopsis skrev:
Gräver upp en gammal tråd.. Jag ser att du också beställt "packer" på tröskeln, alltså den vita träbiten som sitter under. Var det ett medvetet val? Att ha något att montera tröskelblecket på är väl fint, men hur löser man det snyggast från insidan? Packern är 18 mm hög och tröskeln svävar i luften om man inte lappar igen det. Aldrig sett detta förr på en tröskel och nu ska jag snart börja montera. Fin dörr i övrigt.
Hur löste du?
 
robbannnnn robbannnnn skrev:
Hur löste du?
Jag skruvade bort den och ersatte med en bredare bit planhyvlat 15mm tjock. Den är lika bred som karmens djup. Sedan list mot golv på insidan.
 
Okej tack för svar, har du någon bild tro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.