... men tror ni jag kan begära pengarna tillbaka? De missade föresten också att det bodde timmermyror i huset :eek:
 
sir j david skrev:
... men tror ni jag kan begära pengarna tillbaka? De missade föresten också att det bodde timmermyror i huset :eek:
Ingick det inte någon försäkring?
 
Jag upptäckte precis samma sak i mitt hus jag flyttade in i mitten av oktober. Men jag tänkte göra enklaste möjliga lösning av problemet och knacka ner putsen på berörd vägg och låta torka ur, plus att jag låter sätta element i samtliga källarutrymmen i samband med jordvärmepumpinstallation så det ska nog torka ;)

Så får man väl putsa om väggeländet nästa år någon gång.
 
Jag har precis köpt hus och när mitt nya försäkringsbolag besiktade huset fann de en fuktskada kring golvcyfonen i duschen (fuktmätaren ga fullt utslag). Anticimex skrev "Inga anmärkningar" på samma cyfon i Juli. Säljaren har knappt vistats i huset under sommaren och jag har bott här i två veckor (tillträde 1 okt, flyttade in 15 okt).
Om Anticimex gjorde en miss så borde du kunna få ersättning av dem. Någon form av garanti ingår väl i besiktningen? Men om det inte gick att upptäcka vid besiktningen (t.ex. för att duschen inte användes då och ingen fukt, eller tecken på det, fanns) så kan du inte skylla på dem. Då borde det kunna räknas som dolt fel istället.

Samma sak gäller för myrorna, fanns det tecken på angrepp vid besiktningen borde Anticimex hittat det. Fanns inga tecken så är det inte deras fel.
 
lizaj skrev:
Om Anticimex gjorde en miss så borde du kunna få ersättning av dem. Någon form av garanti ingår väl i besiktningen? Men om det inte gick att upptäcka vid besiktningen (t.ex. för att duschen inte användes då och ingen fukt, eller tecken på det, fanns) så kan du inte skylla på dem. Då borde det kunna räknas som dolt fel istället.

Samma sak gäller för myrorna, fanns det tecken på angrepp vid besiktningen borde Anticimex hittat det. Fanns inga tecken så är det inte deras fel.
Ifall det går att åberopa någon försäkring eller garanti från Anticimex så kommer de att ha hur många anledningar som helst att inte betala ut något och allt eftersom du bryter ner deras argument kommer de att lägga fram helt nya häpnadsväckande anledningar... Jag är själv i den situationen nu med ett varudeklarerat hus och vi har motsatt oss deras argument och har nu kommit till en ersättningsnivå som känns... så där.... Med det vill jag säga att det går om man vill och har orken och framförallt är beredd att ta fajten....
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.