Thomas59
xCxJx skrev:
Funderade på gertillsatsen, är den något att ha tror du????
Inte den blekaste aning! Det blir en chansning, den är förhoppningsvis ok och nu var det halva priset på reapriset så den slank med för en dryg hundring.

På Classe i Väsan hade de ett helt bord med reaprylar till halva reapriset. Lite blandat skräp, några B&D produkter, trimmers mm och en Bosch häcksax för inga pengar alls som jag så här i efterhand ångrar att jag inte köpte. Har några hundra meter häck och äger inte ens en häcksax.

Tack än en gång för tipset!
 
Det var så lite så. Bättre att de trevliga människorna här får billiga verktyg än griniga gubbar som inte kommer använda dom ändå..
 
Mikael_L skrev:
Ja tänk ...
På tiden innan trådlösa telefoner kom så var en telefon i varje rum en sån där våt dröm. :D

Och nu nu har du en trådlös i varje rum .... :D
I mitt hus byggt -79 så har vi faktiskt teleuttag i alla rum, inklusive vardagsrummen och hallen, det är lite imponerande faktiskt. Det är väl inte så vanligt?
Nu måste jag springa runt o ändra ringsignaler, ekar ngn jäkla melodi i hela huset.. ;)
 
Att man inte får veta sånt här som Classe-rea i tid :(
På Classe i Linköping var det totalrensat på (vettiga) reaprylar när jag var inne idag, kanske de inte hade så mycket innan heller, vet inte.
En plåtnibbler av kvalitetsmärket Cotech för 300:- blev det iallafall, nedsatt från 900 tror jag. Den kan komma till användning snart när en gammal oljetank här ska skäras ner, så får vi se vad den pallar för.
 
esox71 skrev:
Nä det var ganska utplockat i Bäckebol också. Inga blåa Bosch så långt ögat kunde nå. Tvingade dock mig själv att köpa en B&D sticksåg för 149:- (nedsatt från 699:- tror jag), kunde bara inte låta bli. Inte för att jag vet vad jag ska ha den till. Fick iofs en käck nylonväska till som man kan ha slippapper i eller nåt :). Blev en varmluftspistol från CoTech också för 80 spänn.
Jag funderade också på den där sticksågen. Bra att ha när man inte vill offra sina fina verktyg. T.ex. dåliga lägen där maskinen kommer att ta skada eller när någon kompis eller granne vill låna en maskin.
 
bjoli skrev:
Tänkte kolla med er som varit in på CO idag om nån av er har sett om de har denna slipkloss kvar i butikerna.

[länk]

Står ju på hemsidan att de utgått. Var ju ganska bra pris så det vore kul att testa de. Har sett de på Hornbach tidigare. Är det förresten nån som har testat dem?

/Björn

Innan du slår till bör du ha det i åtanke att slippappern kanske inte går att få tag på. De börjar utgå från sortimentet. Fast du kanske vet andra inköpsställen? Hornbach som du sa... Om de nu har det.
 
Sticksågarna finns ju fortfarande på CO:s hemsida, det finns en för 149 kr, och en för 199.. Varkar vara samma maskin, fast den billigare har fler tillbehör! ;)

För övrigt så var det där jag redan i måndags observerade att saker skulle reas ut, då CO har just dessa maskiner på prisjakt.
Prisjakts "dagens ändrade lägstapriser" har hjälpt mig till många fynd. Bla tvättmaskin, torktumlare, Kyl, frys, switchar mm. Företag som enbart har ett par ex av vissa maskiner kvar brukar sänka priserna rejält ibland. Det jag nämner ovan har jag handlat till halva priset genom att vara observant på prisjakt.
 
Binesh skrev:
Innan du slår till bör du ha det i åtanke att slippappern kanske inte går att få tag på. De börjar utgå från sortimentet. Fast du kanske vet andra inköpsställen? Hornbach som du sa... Om de nu har det.
MIRKA är väl en ganska stor tillverkare så deras grejer borde väl inte var så svåra att få tag på. Här i Linköping finns det bland annat på k-rauta.
 
Var på CO igen idag..... Kom hem med en AEG 12V skruvdragare, Fatmax vattenpass och 2 st. sortimentslådor. Ca 700 för allt.
 
Vilken AEG 12V är det rea på?
 
Vem är det som har rensat clas i malmö på alla godsakerna?? :mad:

Var där idag igen för att köpa sortimentlådor och skarvsladdar, inte ens damm på hyllorna...
Nåja, snodde till mig "slipklossen" från mirka abranet och ett gäng extra slip"papper". :)
 
Var på allum och bäckebol idag:
Köpte Blåa bosch dragaren gsr 12 och gst 85 på allum, fanns bara demo-exen kvar men de hittade lådorna efter lite letande.

Ett 300md dremel kit, fanns kanske 5 kvar, men de var inte nedmärkta i butik, 349kr gällde dock, sen kom de ut med ett ex 400 serien för 349kr också så köpte det åt kompis.

De sista (3st) gröna bosch pax 400 ae excenterslipar för 299st åt lite polare, såg dom redan igår då fanns det kanske 6st. Abranet slipklossen, slangen hitta jag ingenstans (inte bäckebol heller) men går lätt ordna universal, provade den lite på vägen hem nu hos polare som spacklar, är imponerad! Köpte oxå multi-tving-skruvstädgrejjen till dremel, 132kr på bäckebol.
 
Redigerat:
"Absolutjättesista" GST 85:an i Örebro bor nu hos mig! Demo ex. visserligen, men jag prutade till 400 spänn...

Hade budgeterat för en 135:a från DUAB, så nu gäller det att hitta något annat att köpa innan slantarna försvinner i det stora svarta hålet a.k.a. hushållsekonomi.

En schysst EKA fällkniv för under hundringen halkade också med.

Å så skiner solen också!
 
Din jäkel, när var du där? Jag var där vid 11:30 tiden och letade efter Boschen men de var slut. (i Örebro alltså).
Någon som vill handla och skicka till mig så PM:a mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.