Hej! Vi har slutbesiktning (enligt plan) den 8/6 så det blir nog förhoppningsvis inflytt strax innan midsommar för oss. Det känns ooootroligt länge tills dess, men det rör ju på sig iallafall :) Fast med tanke på vår kakel-, klinker- o tapetångest så är det nog bara bra att ha lite tid.... att bestämma sig... ändra sig... och bestämma sig igen... Det finns alldelens för mycket affärer/inspiration här i Stockholm  ::)

/Anneli
 
Som jag sa till Magnus: Vi har inte kapacitet att fundera över hela paketet samtidigt.
Nu börjar kakel och klinkermaran dock lugna sej. Dax att börja fundera på färg och tapet istället :p

Vi är så oerhört imponerade av gubbarna som jobbar i huset! Bra dialog och när vi påpekat att ngt inte blivit som vi tänkt smäller det bara till så fixar dom till det. En episod inkluderande ett spirorör som inte kunde komma fram, en järnbalk och en skärbrännare var liksom bara ett climax...

/J
 
Vad bra, det låter lovande! Alltid trevligt att ha en vettig dialog, det brukar lösa det mesta! I helgen ska vi och inspektera bygget, längtar!! Fick en allvarlig grad av "hus- och hundabstinens" så det var bara att boka en resa upp för att lindra besvären  :D

Kanske syns ute på bygget!
/Anneli
 
Ullisojonas skrev:
Thobjo: Hur går det för er egentligen?!!
Jodå nu börjar det dra ihop sig. Nästa anhalt är stadsbyggnadskontoret och banken.

Som ni kanske läst "debatteras" frågan om vilken skola som är aktuell för barn boende på Kronan-området livligt i Kronan-tråden. Hur blir det för barn boende på Svartöbrinken? Blir det dagis, låg- och mellanstadieskola i Svartöstan och sedan högstadieskola på Örnäset? Är det generellt sett ont om plats på förskolorna och skolorna i Svartöstan?
 
Nu har slödder varit på Brinken och stulit prylar igen...

Ännu värre(?) nu när det är någons privat inköpta prylar man tar med sig!

Kräk!

Även om vederbörande hålls ekonomiskt skadelösa måste det kännas för j-ligt!
>:( >:( >:( >:(
/J
 
Multit(!!!)
Micro och TVÄTTmaskin borta! (Inte så att någon knallar iväg med prylarna i Kånkensäcken direkt).

Natten mot onsdag som jag förstått saken!

Ska lämna in bygglovsansökan för ett elstängsel!

/J

 
Det är ju för j-vligt >:(
Varför inte en "gated community" :-?
 
Ullisojonas skrev:
Multit(!!!)
Micro och TVÄTTmaskin borta!
Eländes!

Jag och min mor tänkte köra förbi och kika någon dag på byggnationerna (mamma är så nyfiken och jag kan gärna offra mig att ta en tur till schtor-schtan!!) Men nu vet man inte om man törs visa sig i erat kvarter, med risk för att bli högmisstänkt.

Fast våra vitvaror fungerar fortfarande :D så vi har för närvarande inget behov av att byta ut dem ännu ;)
 
Ja du vet ju att vi kommer att köra samma häll som ni...
Så om våran plötsligt försvinner så lär det ju bli en vända till Sävast för att kolla upp! ;)

/J
 
Ullisojonas skrev:
Ja du vet ju att vi kommer att köra samma häll som ni...
Så om våran plötsligt försvinner så lär det ju bli en vända till Sävast för att kolla upp! ;)

/J
Bra idé faktiskt, det kanske är enda möjligheten att locka en Lule-bo till att besöka Boden? :surprised: ;)
 
Byggarinnan skrev:
[quote author=Ullisojonas link=1128681152/210#234 date=1138965361]Ja du vet ju att vi kommer att köra samma häll som ni...
Så om våran plötsligt försvinner så lär det ju bli en vända till Sävast för att kolla upp!  ;)

/J
Bra idé faktiskt, det kanske är enda möjligheten att locka en Lule-bo till att besöka Boden?  :surprised:  ;)[/quote]

Sannolikt! ;D ;D ;D
 
Hej hej, hoppas allt är bra med er! Jo jag har en liten fråga... "el-mannen" har ringt nu o vi har klämt in ett möte nästa fredag. Så nu ska vi sätta oss ner o fundera igenom detta grundligt (jippie får lämna kakel o klinker planerandet en stund -näää vi är inte färdiga än  ::))

Ville bara höra med er som kommit längre än oss, vad har ni för erfarenheter? Något man verkligen inte "får" missa osv? Har ni bett dem dra/förbereda allt vad gällande utebelysning? Har ni köpt armaturer genom dem eller är det möjligt att välja andra leverantörer? Hur är prisläget på ändringar?

Tacksam för alla kloka (eller tokiga ;) ) råd, stora som små :)

Ha det gott/Anneli

 
anneliomagnus skrev:
Förresten... Vi har lagt ut lite bilder på vårt bygge, ingen avancerad sida men en liten blogg iallafall :)
Vilken fin blogg, och underbara kommentarer! ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.