Du kan sätta ett par plintar längre in under verandan, antingen såna som ska vara kvar även efteråt, eller så stagar du bara upp medan ju jobbar.
 
  • Gilla
Henrik Jern
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Givetvis får man sätta upp stämp under tiden man river och bygger.

Gjorde liknande på en 12 meter balkong hemma när vi rev bärlinor och pelare som hade ruttnat.
Då var det upp med stämp och sedan tigersåg.

Nu liknande, upp med något så golvet håller sig på plats medan man river och bygger upp nytt.
Trodde det var uppenbart. :heart:
Allt sjunker in nu, det var bara några timmar sedan jag flyttade på den där skivan och så hur muren såg ut :crysmile: Jo det börjar bli uppenbart att några stämpar behövs :crysmile: Jag får planera ordentligt, jag har tre veckor kvar tills semestern så lite tid har man att tänka ut det här ordentligt. Men inte dåligt för dag 1 :strong:
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Du kan sätta ett par plintar längre in under verandan, antingen såna som ska vara kvar även efteråt, eller så stagar du bara upp medan ju jobbar.
Absolut, det nåt av de alternativen kan ju gå. Ska tänka efter noga..!
 
wildeside
optimum optimum skrev:
Givetvis får man sätta upp stämp under tiden man river och bygger.

Gjorde liknande på en 12 meter balkong hemma när vi rev bärlinor och pelare som hade ruttnat.
Då var det upp med stämp och sedan tigersåg.

Nu liknande, upp med något så golvet håller sig på plats medan man river och bygger upp nytt.
Trodde det var uppenbart. :heart:
Får förtydliga mej lite.
Såg inte så enkelt ut att riva altanen...
Mycket enklare att gjuta nya plintar
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Får förtydliga mej lite.
Såg inte så enkelt ut att riva altanen...
Mycket enklare att gjuta nya plintar
Inlägget syftar väll på att riva muren? Det känns inte helt enkelt det med, men hoppas att jag kommer på någon säker lösning. Riva hela altanen känns som ett väldigt stort projekt då den påverkar fasad och tak.

Siktar helt klart på plintlösningen!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Om du inte får plats med stämp så snvänd vanliga pallbockar för bil. I båda fallen bör du ha ett par bräder under som fördelar ut tyngden lite, så de inte välter i gruset.

Men sitt nu inte och läs här pä Byggahus. Seså, ut och jobba med dig!
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Om du inte får plats med stämp så snvänd vanliga pallbockar för bil. I båda fallen bör du ha ett par bräder under som fördelar ut tyngden lite, så de inte välter i gruset.

Men sitt nu inte och läs här pä Byggahus. Seså, ut och jobba med dig!
Jajamän, nu ska det fixas :D
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
optimum
Nja, inte om d
H Henrik Jern skrev:
Jajamän, nu ska det fixas :D
Nja, inte om du har det vädret vi har nu i södra Sverige, Så jäkla varmt. :cool:
Blir nog bättre nästa vecka.(y)
 
  • Gilla
Henrik Jern
  • Laddar…
wildeside
H Henrik Jern skrev:
Inlägget syftar väll på att riva muren? Det känns inte helt enkelt det med, men hoppas att jag kommer på någon säker lösning. Riva hela altanen känns som ett väldigt stort projekt då den påverkar fasad och tak.

Siktar helt klart på plintlösningen!
Riva muren är inget svårt projekt, men allt beror på vad man har i verktygsväg och vad man har i bra att ha högen i förrådet.
Några balkar, en hög med pelardomkrafter och nåt att palla upp med så är det inget stort projekt.
Nu jobbar jag med en massa konstiga projekt så min hög med bra att ha saker är ganska stor.:D
Va bara försiktig och tänk till innan så att det inte rasar på er och någon skadas.
 
  • Gilla
Henrik Jern
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.