G
Du skrev " Finndomo köper in platsbyggnationen från inhyrda byggfirmor, kakelsättning i fabriken från extern firma, rittjänster från konsulter o s v så skall du klargöra med information kan du väl göra det korrekt."

Vilken fabrik jobbar du i, och vad är du anställd som?
Kakelsättarna är anställda av Finndomohem-däremot tillverkar naturligtvis en trähusfirma inte kakel, det köps in.
Ritarna är Finndomos egna-däremot är arkitekterna sina egna.
Husresningen på plats kommer från Finndomo-fast man hyr in transport och lyftkran.
Golvläggarna däremot jobbar för "Golvcity" allt för att undvika fel!
Jag tror nog inte att man kan få mer korrekt information när man själv arbetar inom koncernen (o då menar jag INTE sittande i nån j-la styrelse...utan ARBETAR)
Hur som helst är det tråkigt med finanskrisen i hela Europa, att den drabba huvudsakligen vanligt folk, istället för de som redan har en massa pengar.
Tyvärr drivs ju alla bolag med ett oerhört vinstintresse-där den lilla människan (kund el arbetare) blir emellan.
Ingen gagnas av att fler blir arbetslösa, varken folk från små firmor eller från större firmor, inte ens någon som blivit illa behandlad kan vä må bättre, eller se det som kompensation att någon annan-som inte har med det att göra-blir utan arbete!
Fast nu blev det ju inte så
 
G
Jag garanterar dig att det finns en hel del inhyrda konsulter som utför ritnings arbete och såväl egna som inhyrda målare i fabriken, gällande kakelsättning görs denna i Hässleholm alltid av ett externt företag.Finndomo har inte en enda anställd som är med på husresning eller färdigställande av huset på tomten utan detta utförs av inhyrda byggfirmor på kontrakt till Finndomo.
 
G
Tragiskt att detta blufföretag får fortsätta! Jag ska göra mitt yttersta för att fortsätta sprida information om detta företag och förhoppningsvis så blir det inte kvar så länge till. Kommande krisen sätter förhoppningsvis stopp för det!
 
G
Synd om dej att tro så mycket felaktigt!
Vet du så mycket så vet du nog att fabriken i Hässleholm som du skriver om är nedlagd!
Du kanske jobbade där, synd isåfall,men får du verkligen nytt arbete för att du önskade att alla de andra inom Finndomo ex Hjältevadshus blev arbetslösa??
Nu får du i fortsättningen tro vad du vill, som anställd av gällande företag så vet ju iallafall jag hur det fungerar.
Mycket möjligt att varumärket Modulen byggde lite annorlunda, men som sagt koncernen är samma-varumärkena olika, och de anställda gör sitt bästa-förhoppningsvis även den nya ledningen.
Tro vad du vill och sprid dina bittra lögner-du mår inte bättre av det, sök hjälp istället!

Vi som har insyn i ett företag, vilket som helst, vet ju hur det fungerar!
PS vill du ha bilder från ex en husresning så kan du få det, tyvärr kan jag inte sprida bilder från fabrik..
 
G
Jag har bara skrivit om informationen och ingenting annat. Jag har varit med om många husresningar från både Hjältevad och Modulentfabriken så dom bilderna kan du spara och jag kan än en gång med 110 % säkerhet säga att byggarna inte är Finndomos egna utan kontrakterade byggfirmor. Jag hoppas att företaget överlever så där är vi helt överrens och tror du fabriken i Hässleholm är nerlagd så är det väl bara att slå en signal till någon av dina kolllegor i Hässleholm som bygger hus för fullt (även om det inte är så länge till). Tar man bara tag i eftermarknaden och servicen så kan det nog bli bra då det inte är något fel på produkten.
Vänligt men bestämt vill jag be dig rikta din ilska på rätt håll och inte rättfärdiga allt Finndomos handlande bara det gagnar din privata plånbok för då är du inte ett dugg bättre än de du klagar på.
 
G
Du har så rätt! Detta skitföretag ska inte få fortsätta lura hundratals kunder bara för att det gynnar dem som jobbar där! Det är exakt det jag har försökt få fram hela tiden.
Jag skiter i de familjer som tycker sig hamna i klistret när fabriker läggs ner! Man kan inte försvara att dessa jobb ska finnas kvar när så många andra människors liv blir förstörda.
Sen att det inte är den enskilde arbetarens fel är ju en annan sak. Men jag som kund skiter ju i var felet är. Jag kan bara konstatera att företaget Finndom är ansvarigt för mycket lidande.
Jag hoppas verkligen man lägger ner hela skiten. Och jag gör allt jag kan för att sprida den informationen till vänner och bekanta och på mängder med ställen på internet! En upprättelsle för många kunder blir det när konkursen är ett faktum! Ser fram emot den dagen!
 
1
För de som inte arbetar på någon av Findomos fabriker kan allt detta vara förvirrande, säkert är det likadant som på alla andra företag-fel blir det ibland.
Men att som en del har skrivit här, att skiten borde läggas ner, vanligt folk borde bli utan arbete ,bara för att man blivit illa behandlad av en bolagsledning eller en säljare är otroligt elakt och barnsligt!
Någon har ju t om skrivit om att barn till föräldrar som blir arbetslösa är mindre värda än barn till föräldrar som har så mycket pengar att de kan bygga ett nytt stort hus, det låter ju helt absurt.

"Sen att det inte är den enskilde arbetarens fel är ju en annan sak. Men jag som kund skiter ju i var felet är." Så var det någon som skrev-men har man VERKLIGEN råkat ut för något då- om man skiter i var felet är, eller vems det är? Det tror jag inte, har man råkat illa ut så vill man väl lösa det eller?
Och ett problem med ett felbyggt hus blir väl definitivt inte bättre för att 300 till blir arbetslösa? Då får du ju ha ditt felaktiga hus kvar utan åtgärder-dessutom får du genom dina surt förvärvade skattepengar försörja alla dessa arbetslösa!
För det tredje; går ett sånt företag i konkurs så drabbas många andra-undreleverantörer, fönstertillverkare, bilspeditionsfirmor osv....

Att man blir både förbannad och lite till när man har råd med ett dyrt fint hus, och det inte blev riktigt som man tänkt sig-jaa, det är inte konstigt, men inte behöver man gå till personangrepp på de som inte rår för det? Alla har inte så lätt för att få arbete idag så de bara kan söka 50 nya jobb och välja och vraka!
Och alla de som blivit arbetslösa, eller råkat ut för svåra sjukdomar eller olyckor går väl inte på som du har gjort?

Sen att man har varit på byggplatser och titta lite är inte samma sak som att arbeta där! Dessutom verkar du tro att Modulent och Hjältevadshus bygger SAMMA sorts hus enligt SAMMA byggsätt-ta och beställ en katalog om du törs, eller ring fabrikerna och be om en visning då.

Så till redaktören; kolla litegrann i fortsättningen på inläggen, en del här är rena personangrepp-typ "lägg ner skiten" hoppas att du blir arbetslös" "Hoppas att skiten går i konkurs" osv....

Nu fick ju tyvärr denna människa fel-men det är ingen rolig läsning för en drabbad! Att dessa inlägg får vara kvar säger ju en del om redakt ochså tyvärr
 
G
Håller med om att här är mycket förvirrande och osaklig information men eftersom jag jobbat med företaget under lång tid så lovar jag att det jag påstår inte är grundat på byggplatsbesök som du skriver, De sista åren har man haft exakt samma byggteknik i både Hjältevad och Hässleholm för att man skall kunna rationalisera och ha samma byggdelar till grund i alla koncepten (Whiteline, Hjältetevad och Modulent). Det fanns stora skillnader innan (spån vr gipsväggar, takhöjd m,m) men detta är likställt nu.

Jag håller med att debatten spårat ut och blivit alldeles för hård med påhopp hit och dit men jag försöker bara skriva in och belysa de saker som är rena sakfel då jag bevittnar verkligheten dagligen med egna ögon..

Problemet är väl att vi inte skriver under våra insädare vilket medför att man inte vet vem som skriver vad i slutändan.

Kan vi inte bara vara överrens att det är positivt om företaget överlever och de anställda får behålla jobben om man tar tag i sin eftermarknad och även gör blivande och befintliga kunder till nöjda husägare.
 
K
Vad bra att du ger med dej äntligen!
Det var ju liksom det som var meningen!
Företaget som sådant har många gånger betett sig illa, och har ju varit ute i blåsväder många gånger innan, men det jag ville belysa var att det omöjligt kan vara de vanliga anställdas fel-hur du nu än har blivit bemött!!
Tyvärr har det ju varit en hel del fula påhopp mot just de anställda, och den sits de sitter i nu är inte rolig, aven utan sådant här.
Anledningen till att jag och fler med mig överhuvudtaget är inne på sådana här sidor, är helt enkelt att bolagsstyrelsen har totalvägrat att överhuvudtaget ge någon som helst information om läget, eller om vad som är i görningen.
Därför tar m,an, som du säkert förstår, alla chanser att själv söka information, i förhoppning att någon som är insyltad i soppan, ska förstå hur felaktigt ledningen handlar, och sas "läcka" lite.
Allt för att få veta något lite!!
Så sitter man här och väntar och väntar på besked, så skriver folk att de hoppas verkligen att familjer ska förlora den ENDA inkomst de har, då den andre är utan arbete redan.
Det värsta är att den som skrivit tydligen har det gott ställt och kan bygga nytt hus!
Alla bör tänka sig för litegrann-även jag. Jag tror inte du skulle tyckt det var så himla kul längre, om vi hade förlorat vår enda inkomst samt den pyttelilla lägenhet vi nu har och det kanske hade fått hemska följder, då ingen orkar leva med såna svårigheter.
Hade du skrattat då???
Men jag ska inte ligga på låg nivå, utan säga att jag ber om ursäkt om jag sårat dig när jag inte höll med dig om dina sk "krokodiltårar".
 
G
Det var inte jag som skrev om krokodiltårar men skitsamma :) nu lägger vi ner detta.

Trevlig helg
 
K
Om det inte var du som har skrivit så j-la fult om att lägga ner skiten och att vi inte är värda ett piss och att du skiter i flera hundra bara DU får ditt-då kan du ju medge att det var otrokigt idiotiskt skrivet!
 
G
Absolut instämmer jag i att det var både omoget och idiotiskt skrivet, jag har bara gjort inlägg när jag sett rena sakfel och velat belysa det från bägge sidor då jag själv sett hur kunder blivit behandlade men jag vet också hur mycket vilja och kompetens det finns på fabrikerna.
 
7
Det var jag som skrev om krokodiltårar och era barn. Jag förstår inte vad min inkomst eller mina möjligheter att köpa hus har med saken att göra!
Vad jag menar är att ett företag inte ska få fortsätta att lura kunder bara för att ni ska ha ett jobb! Att er flicka blir utan boende har väl inte med saken att göra!!! Tänk på alla familjer som har blivit lurade av detta j-la företag! Alla små flickor vars föräldrar blir grundlurade av detta företag. Det har väl för fas-ken inte någon betydelse om jag har råd att köpa ett hus för x-antal miljoner eller ej! Jag kanske hade råd att köpa ett hus men efter att ha blivit grundlurad av Finndomo så kanske det inte är så lätt längre! Har du tänkt på det!!!
Och då skiter jag i om du sitter i din lilla lägenhet! Det är inte mitt fel! Och jag tycker inte att du och ni andra i Finndomo/Modulenthus/Hjältevadshus ska få fortsätta att lura oss hederliga kunder! Så det så!
Hoppas verkligen att Finndomo inte lyckas att fortsätta att driva företaget! Det ska verkligen bli en upprättelse för många drabbade kunder när ni försvinner!
Kan inte begripa att du använder ditt barn/familj som en ursäkt för att detta företag ska få fortsätta att lura kunder! Helt sjukt!
 
G
Då borde det bästa vara att Finndomo överlever och tar ett rejält grepp om sin eftermarknad och då gynnar ju detta både anställda och kunder eller hur . Jag har lämnat bolaget men lovar dig att jag sett många väldigt nöjda kunder när processen fungerat och alla oavsett leverantör kan stöta på bekymmer det viktigaste är att man hanterar dessa på rätt sätt och tar ansvar.

Skall man lägga ner Volvo för att de har några dåilga verkstäder trots att produkten är bra, det måste väl isåfall vara bättre att byta ut verkstäderna som inte sköter sig eller ?
 
7
Men det är ju ingen bra produkt! Det finns alltid folk som är nöjda, folk som inte förstår bättre, folk som efter ett antal år inser vilken skitkvalitet som huset har.
Jag har sett 2-3 år gamla Modulenthus som plockats isär för att åtgärda fuktskador och dom som påstår att man har en jämn och bra kvalitet för att det byggs i fabrik är helt ute och cyklar! Visa hus har gjorts helt korrekt medans andra ett ett sorgligt hopplock men skarvbitar osv. Otroligt slarvigt utfört på mängder detaljer!
Utöver detta har man valt produkter (vitvaror, tapeter, lister, osv osv) av usel kvalitet! Dörrarna ska vi inte prata om! Golven!!! Ohh, herregud!
Och att hela tiden skylla på leverantörerna är fegt och felaktigt! Man får vad man betalar för! Så enkelt är det! Inköpschefer som ska göra det så billigt som möjligt har skapat hus som totalt sett är skitprodukter!
Och att till detta lägga på vilket sätt man hanterar sina kunder när alla problemen kommer blir inget annat än en skandal! Och jag anser att varje individ i ett sådant företag har ett visst ansvar! Ni som har sett vilket jävla skit ni har sålt och ändå hållt tyst! Ni är också skyldiga!
Så nej, det finns ingen vinst i att behålla ett sådant företag! Det kommer endast leda till många fler drabbade små flickor som ser sina föräldrar bli förtvivlade över att deras dröm gick i kras! Jodå, jag kan också snyfta lite!
Finndomo har retat upp alldeles för många kunder och vi kommer att se till att ni får så mycket badwill att ni aldrig kommer att lyckas med er rekonstruktion! Jag är helt säker på det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.