tommib
Hum.... det där låter rätt tveksamt och väldigt mycket som att säckarna i bästa fall hamnar som fylle i någons bygge men mer sannolikt i någon skog i närheten.

Stod det något firmanamn på bilen? Det är ju inte så att man lastar tio storsäck med betong på vilken bil som helst.
 
tommib tommib skrev:
Hum.... det där låter rätt tveksamt och väldigt mycket som att säckarna i bästa fall hamnar som fylle i någons bygge men mer sannolikt i någon skog i närheten.

Stod det något firmanamn på bilen? Det är ju inte så att man lastar tio storsäck med betong på vilken bil som helst.
Var det ren betong kostar det ingenting att tippa, så det behöver inte vara så lurt som det låter.

Edit: Kanske ska förtydliga att jag kan ju inte svära på att det gäller överallt, men en deponiklassad binge med ren betong från byggen brukar endast faktureras med transportkostnad. (Det sistnämnda beror ju givetvis på avtal).
 
Redigerat:
K
Både JP och Hasse vill ha betalt, vilka andra alternativ finns det i Stockholm?
 
  • Prislista för materialmottagning hos Hans Andersson, inklusive asfalt, berg och betong, med öppettider.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Prislista för JP AB Återvinning med öppettider, adress och priser för olika materialtyper som mottages.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K KjellTimell skrev:
Både JP och Hasse vill ha betalt, vilka andra alternativ finns det i Stockholm?
Om frågan var ställd till mig så gissar jag att de större finns även i Stockholm, men jag har ingen aning. Men det känns som att man riktar sig till privatpersoner om man skriver ut listpriser.

Edit: Efter en snabb sökning verkar ju både Suez och Ragn-Sells hålla till även på den sidan landet, bara som exempel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.