N Nils82 skrev:
Så rot/rut är viktigare än billigare skola för de små?
Med tanke på ditt nick så räknade jag med det svaret......
 
Tänker inte blanda mig i debatten, men betänk de olika typerna av strålning. Det är stor skillnad på skadorna av alfa, beta och gammastrålning.
 
M maxmsm skrev:
Med tanke på ditt nick så räknade jag med det svaret......
Nu hänger jag inte med....
 
N Nils82 skrev:
Nu hänger jag inte med....
Namn: Nils, 82 är min gissning på födelse år, inte ålder vilket borde innebära stor sannolikhet för barn.
 
M maxmsm skrev:
Namn: Nils, 82 är min gissning på födelse år, inte ålder vilket borde innebära stor sannolikhet för barn.
Japp, född 82 och 2 förskolebarn. Oavsett ålder och/eller barn torde subventionerad barnomsorg vara viktigare än ett skatteavdrag som främjar "facebookrenoveringar" eller gynnar slappa borgare som inte kan städa själva.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Man kan annars välja att skippa subventionerna till dagis/förskola så finns det gott om pengar till annat i kassan.
Trolla inte. Mängden saker man kan låta bli att göra för att göra något annat är förstås närmast oändliga. Försök argumentera för varför det här bidraget skulle vara relevant istället om du nu tycker det.

Exempelvis skulle du kunna försöka motbevisa @Jehus tämligen starka argumentation för att just det här bidraget och dess underliggande idé om lågdosstrålning är trams och ovetenskapligt.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Trolla inte. Mängden saker man kan låta bli att göra för att göra något annat är förstås närmast oändliga. Försök argumentera för varför det här bidraget skulle vara relevant istället om du nu tycker det.

Exempelvis skulle du kunna försöka motbevisa @Jehus tämligen starka argumentation för att just det här bidraget och dess underliggande idé om lågdosstrålning är trams och ovetenskapligt.
Jag "trollar" inte, bort med onödiga bidrag, om radonet anses vara ett problem så ska hus byggda innan man kom på problemet givetvis ha ekonomisk hjälp för bra åtgärder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.